piatok 21. mája 2010

Parená knedla / Steamed dumpling




ČO POTREBUJETE (na 1 knedľu):

250g hladkej múky 
(môže jej byť viac pri miesení cesta)
troška cukru
1 lyžička sušeného droždia 
mlieko podľa potreby
1 lyžica oleja
1 vajce
soľ





AKO POSTUPOVAŤ:

Múku preosejeme, pridáme soľ, premiešame.

V mištičke zalejeme droždie a cukor troškou teplého (nie horúceho) mlieka, premiešame, dobre uzavrieme a necháme napučať.

Napučané droždie primiešame k múke, pridáme teplé (nie horúce) mlieko, olej a vajíčko (ktoré si vytiahneme skôr, aby malo izbovú teplotu) a rukou vypracujeme vláčne nelepivé cesto. Odložíme ho do misky, ktorú tesne uzavrieme a necháme kysnúť na teplom mieste.




Nakysnute cesto znova premiesime rukou, prikryjeme a znova necháme podkysnúť. Potom ho znova premiesime, vytvaurjeme knedľu a odložíme ju bokom. 

Medzitým dáme vrieť do spodného hrnca vodu. Aby zaplnila asi polovicu hrnca. Keď sa začne variť, potrieme dierkavé dno vrchného hrnca olejom, plameň stíšime, vložíme bochníček do vrchného hrnca a zakryjeme. Paríme 25 - 30 minút; neodokrývať!




Hotovú knedľu popicháme vidličkou (ja ju potieram troška aj olejom) a môžeme podávať.

Toto je rodinný recept od mojej mamy.




Poznámka: keď odkladáte pokrievku po parení, treba dávať pozor, aby voda z nej nekvapla na uparenú knedľu. Treba pokrievku dať preč veľmi rýchlo. Väčšinou, keď tá horúca voda z pokrievky kvapne na knedľu, knedľa mi splasne. To isté platí pre parené buchty. Ak idem pariť druhú dávku, pokrievku dobre poutieram od vody pred tým, než ďalšiu dávku prikryjem.



6 komentárov:

  1. Miško,krásný knedlík.Vaření v tom hrnci bude asi perfektní,že.Eva

    OdpovedaťOdstrániť
  2. krasny knedlik...nevies kolko presne toho mlieka tam ide nahodou? ;) dakujem Tasnim

    OdpovedaťOdstrániť
  3. @Tasnim ako moja babicka hovorievala "kolko muka zebere" :) ale ak to neponahla, zajtra budem robit knedlu, tak to skusim odmerat, staci do zajtra?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dala som 100ml mlieka, ale potom pri spracovani som musela trosku poprasit este mukou, aby sa mi cesto nelepilo. Odporucam dat 70-80ml a uvidis, ci je to prilis huste alebo sa to lepi. Nesmie to byt tuhe, uducane cesto, ale nesmie sa lepit na ruky, ani na misku. Keby sa ti lepilo, popras mukou trochu a znova prepracuj.

    OdpovedaťOdstrániť