utorok 13. júla 2010

Kharwas - kremovy puding

Tento recept mam od mojho manzela. Ked moji rodicia prisli prvykrat do Indie, zili sme este v malej dedinke, kde sa prave narodilo teliatko. Nas stary muz nam hned doniesol prve mlieko od kravky-mamy a moj manzel pripravil tuto "zvlastnost". Bolo to prve nove, "ine" jedlo mojich rodicov.

Kharwas je nazov v indickom jazyku marathi. Ide o sladky, kremovy puding, vareny v parnom, vodnom kupeli . Vyraba sa z prveho kravskeho alebo byvolieho mliecka, ktore ma kravka, ked sa jej narodi teliatko.


11100_3871



CO POTREBUJETE:

2 pohare kolostrum
1/2 pohara hnedeho alebo obycajneho krystaloveho cukru
2 zelene kardamomy



AKO POSTUPOVAT:

Cukor a mlieko zmiesame v miske. Kardamomy rozluskneme a semienka rozdrvime v maziariku na prasok. Zamiesame ich do mlieka. (V tejto faze mozete do mlieka pridat aj par blizien safranu.) Vsetko prelejeme do nadoby, ktora sa nam zmesti do tlakoveho hrnca.

Na spodok tlakoveho hrnca nalejeme pohar vody, vlozime nadobu s mliekom a nadobu zakryjeme. Parime 15-20 minut bez toho piskacieho stuplika.

Hotovy puding nechame vychladnut a dame na par hodin do chladnicky pred tym nez podavame.


Prikladam toto video z youtube, kde sice Sanjeev Kapoor vysvetluje postup v hindstine, ale na ukazku ako postupovat pri priprave je to fajn.


2 komentáre:

  1. Ale veď to kolostrum je užitočné najmä pre to čerstvo narodené teliatko a ľudia mu ho berú len tak pre nejaké rozmarné pochúťky... Ani ľudským mamičkám by sa nepáčilo, keby prvé- to najužitočnejšie mliečko im niekto vzal. Ešte sa z neho pripravuje aj kozmetika atď. Podľa mňa - čiste ľudský rozmar! Nedá sa tento puding pripraviť len z mlieka? Lucia Lamošová

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lucia ano mas pravdu. Ja som toto mliecko vtedy kupila, lebo pan ho mal v obchode a predaval ho, takze uz by ho aj tak teliatku nesiel dat. A puding som chcela aspon raz skusit urobit. Ono sa toto mliecko len tak kupit neda, saamozrejme, ze ho nechavaju radsej pre teliatka. Len som chcela ukazat, co sa tu z takeho mlieka robi (obcas). Z obycajneho by to asi neslo, neviem ci by tak sadlo a vytvoril sa puding.

    OdpovedaťOdstrániť