sobota 21. augusta 2010

Krava, ktora mlieko dava a zabuda chodit domov…

11100_5063


Kym sme byvali v domceku prve tri roky, kazde rano mi nas stary muz, ktoreho nasa prva dcerka volala Matinya, nosil cerstve kravske mlieko od ich kravky, ktoru chovali jeho synovia. Mliecko bolo huste a kvalitne a dnes lutujem, ze som vtedy nevedela vyrabat veci ako jogurt a tvaroh, pretoze by som ho urcite dokazala ovela lepsie zuzitkovat.

Hned ako som rano o 7 pocula hrkot na okne, vedela som, ze uz tam caka plechova nadobka. Bolo ju treba hned zobrat, inak do nej bud naliezli mravci alebo mlieko zosmradlo v tom horku. Slniecku bolo celkom jedno, ci je rano alebo obed, palilo hned ako vykuklo.

Jedno rano nacuvam a stale bolo ticho…. K obedu prisiel aj manzel domov, tak som mu hned povedala, ze mlieko nebolo rano na okne a cely den som stareho muza nevidela, ci neni chory. Poobede stary muz prisiel a povedal, ze mlieko mozno nebude par dni, lebo krava im odisla vcera na pasu a nevratila sa a nevedia, kedy pride domov…. V tom momente mi to bolo take smiesne a uvedomila som si, preco je tolko krav po cestach. Pasu sa asi same, aj domov trafia same, len obcas je to o par dni neskor :)

Od vtedy vzdy ked mlieko nebolo, som vedela preco. Lebo krava domov neprisla...


11100_5062

2 komentáre:

  1. To sú zvláštne kravy, My máme klasické čierno bielo fľakaté a sú krásne vykŕmené :-D. Celý deň sú na pastve a ešte je dokrmujú kŕmnou zmesou , takže o živiny nemajú núdzu. Je to vidieť na ich mlieku. Je naozaj kvalitné a plnohodnotné :-) .

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tu sa vacsinou pasu takto volne, vsetky su taketo akoby chude, ale ono je to asi take plemeno. Inak mlieko maju dobre, smotanove.

      Odstrániť