nedeľa 22. augusta 2010

Cviklove mesiaciky

Kolacik mojho detstva, ktory nam pekavala babicka D., s mojim vylepsenim.


IMG_7897



CO POTREBUJETE:

2 vajcia
200ml uvarenej nastruhanej cvikle
100g cukru
100ml oleja
200ml muky (pouzila som maida)
1 plocha lyzicka prasku do peciva
stipka soli
1 plna lyzica kakaa
stipka soli
citronova poleva:
200g praskoveho cukru (icing sugar)
stava z 1 baby citrona
asi 3 lyzice horucej vody alebo podla potreby


IMG_7899



AKO POSTUPOVAT:

Do misky dame cukor, nastruhanu cviklu, stipku soli, vajicka a olej. Vymixujeme. 

1


Potom pridame kakao a premiesame. Pridame muku zmiesanu s praskom do peciva a znova vymiesame. Cesto vylejeme do formy, ktoru sme vytreli olejom a vysypali mukou.

2


Ruru predohrejeme na 180st. a kolac pecieme 30 minut. Bude stavnaty, nieco na sposob brownie.

Chvilu pred tym nez sa kolac dopecie pripravime citronovu polevu. Cukor vymiesame poriadne so stavou z citrona a postupne pridavame vody po lyziciach. Az kym nedosiahneme biely krem. Tento krem vylejeme na este horuci kolac a nechame kolac dobre vychladnut.

3


A aby som zachovala tradiciu, krajala som kruhovym vykrajovatkom na mesiaciky.



IMG_7902

4 komentáre:

  1. tie sú naozaj jak od babičky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Manželova babička prý něco takového taky pekla, takže jdu do toho a třeba to bude ono! =) Jen dotaz: máslo asi rozpuštěné, že?
    Děkuji moc!!!
    Zuzana Z.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Maslo nemusi byt rozpustene, staci ho vytiahnut skor pred pecenim, aby zmaklo a dobre sa mixovalo.

      Odstrániť