štvrtok 12. augusta 2010

Parené buchty / Steamed sweet dumplings





ČO POTREBUJETE (na 6ks):

na cesto:
200g polohrubej múky (ja som použila múku Maida)
1 lyžička sušeného droždia
soľ
1 lyžica kryštáľového cukru
1 vajce
125ml teplého mlieka

na plnenie:
tuhší džem 

na potieranie:
olej

na servírovanie:
roztopené maslo
kakao + práškový cukor na posypanie






AKO POSTUPOVAŤ:

Do mise dáme múku, cukor, droždie a štipku soli. Premiešame.

Pridáme vajíčko a teplé mlieko a vypracujeme cesto. Cesto necháme v miske, tú zakryjeme a necháme ho 30min kusnúť. Potom ho znova rukou premiesime (podsypeme múkou, ak treba) a znova ho necháme v miske 30min kysnúť. 



Vykysnuté cesto preložíme na pomúčenú pracovnú plochu a vyvaľkáme na približne 1cm hrubý plát. Rozkrájame na menšie plátky a na každý položíme kúsok džemu.

Džem zabalíme do cesta a vytvarujeme malé buchtičky. Necháme ich ešte 15 minút podkysnúť.

Buchty som parila v dvojhrnci. Do spodného hrnca som dala asi 5cm vody, naň som položila hrniec s dierkami a zakryla pokrievkou. Vodu v spodnom hrnci som priviedla k varu. Keď sa začala variť dno dierkového hrnca som potrela olejom a vložila doňho buchty trocha od seba, pretože počas parenia podrastú. Vrchný hrniec som zakryla, do dierky v pokrývke som strčila klinček a parila som 10 minút.



Hotové buchty vyberieme, pichneme špáradlom a potrieme olejom. Uložíme do misky a zakryjeme. Rovnako pokračujeme so zbytkom buchiet. Treba dávať pozor pri vyberaní, aby na buchty nekvapla horúca voda z pokrievky, inak spľasnú.



Hotové buchty si posypeme sladkým kakaom a pokvapkáme roztopeným maslom. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára