nedeľa, 12. septembra 2010

Ako vyrobit Khoya ? खोया

Khoya sa vyraba redukovanim mlieka. Proces je narocny na cas a aj na plyn. Jej vyuzitie v indickej kuchyni je hlavne v sladkych indickych zakuskoch.





SUROVINY:

2 a 1/4 pohara plnotucneho mlieka
(pohar, ktory som pouzila = 300ml)
cize zo 675ml plnotucneho mlieka som vyrobila 200ml Khoya


POSTUP:

Pouzite hrniec s hrubsim dnom, kde vam neprihara. Ak nemate, urobte to ako ja. Na horak som dala mriezku, na mriezku plechovy hrniec, ktory som naplnila vodou a do vody som vlozila hrniec v ktoroom som ohrievala mlieko. Pozor: aj len troska prihorene mlieko na dne hrnca pokazi cely proces.




Mlieko najprv mimo plechoveho hrnca privedieme do varu. Potom hrniec vlozime do plechoveho hrnca, kde sme medzitym tiez priviedli vodu k varu a ohen znizime na stredne silny, pokracujeme s ohrievanim mlieka. Voda v dolnom hrnci bubla, ale mlieko sa varit nesmie, musi z neho len stupat para. Premiesavat v pravidelnych intervaloch. Po case mlieko zacne hustnut a vytvori sa produkt, ktory vyrabame - khoya. Cely proces trva priblizne 2 hodiny a povodne mnozstvo mlieka sa vam zredukuje asi na 1/4 z toho mnozstva, ktore ste naliali na zaciatku do hrnca.


Poznamka: podla informacii na internete by Khoya mala byt to iste ako kondenzovane mlieko. Co sa v anglictine nazyva "evaporated milk", sa vyraba tymto istym sposobom a produkt je ten isty.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára