utorok 5. októbra 2010

Indicke pecivo Pav

Pav su zemlicky stvorcoveho tvaru, ktore su v Indii sucastou poulicnych jedal ako je napr. Vada Pav alebo Pav Bhaji.



Indicke pecivo Pav



CO POTREBUJETE:

1/2kg muky (pouzila som Maida - biela muka)
sol
1/2 lyzicky cukru
1 a 1/2 lyzicky susenych praskovych kvasnic
70ml mlieka
voda podla potreby 
2-3 lyzice oleja



AKO POSTUPOVAT:

V miske zmiesame muku, sol a cukor, pridame susene kvasnice a zamiesame do muky. Ak pouzivate pieskove kvasnice, netreba robit kvasok zvlast.

Prilejeme teple mlieko a dalej pridavame teplu vodu podla potreby; vymiesime cesto. Cesto musi byt pevne a nelepive. Vymiesene cesto nechame v mise, poprasime mukou a nechame 20 minut kysnut v teple, bez prievanu. Potom pastou znova do cesta parkrat buchneme, premiesime a odlzoime zasa kysnut na 20 minut. Toto este raz opakujeme, cize cesto nechame kysnut celkovo asi 1 hodinu. Cim lepsie je cesto vypracovane, tym nadychanejsie bude Pav. 

Vykysnute cesto rozdelime na rovanko velke "lopticky" a rukami vymodelujeme do hladka. Plech vymazeme olejom a lopticky ukladame vedla seba, nie na tesno. Nechame 30 minut kysnut na plechu.

Ruru 10 minut zohrievame na 180st., Pav potrieme vlaznym mliekom a dame piect na 30 minut. Ku koncu mozeme nechat este 5 minut na zapekacom programe, aby sa upiekli dohneda.

4 komentáre:

  1. jej, tie su zlate:-) skusim od vas mozno aj cosi viac koreniste, ak sa bude dat.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ahoj tvoje varenie ma zaujalo urcite budem skusat ked budem mat dovolenku a druha vec nebala si sa ist tak daleko zit obdivujem ta ja by som to asi nezvladla tak sa maj vsetko dobre celej tvojej rodinke

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj, som rada, ze ta zaujalo a budem rada, ak recepty, ktore sa ti paci aj vyskusas :)
    Trosku som sa bala ist zit tak daleko, ale bola som mlada a skor take blaznovstvo mladosti bolo silnejsie, nez rozumne rozmyslat :)
    Dakujem a tebe vsetko dobre a pekny vecer.

    OdpovedaťOdstrániť