štvrtok 20. januára 2011

Cesnaková ryža

22garlic rice 018



CO POTREBUJETE:
(na 2 porcie)
1 lyžica masla
asi 7 strúčikova cesnaku (podľa ich veľkosti)
1/2 hrnčeka dlhozrnnej ryže (použila som Basmati)
hydinový vývar
mleté čierne korenie
soľ
šťava z citróna



22garlic rice 017



AKO POSTUPOVAT:

V hrnci roztopíme maslo a orestujeme cesnak. Stačí chvíľočka, len kým sa uvoľní vôňa.

22garlic rice 002


Pridáme prepláchnutú ryžu a restujeme minútu na silnom ohni, premiešavame.

22garlic rice 003


Ryžu zalejeme vývarom (alebo vodou) tak, aby ho bolo asi 1-2cm nad ryžou. Pridáme mleté čierne korenie, soľ, premiešame a privedieme do varu. Potom oheň zmiernime a zakrytú ryžu dusíme, kým sa všetka voda neodparí, asi 10-15 minút.

22garlic rice 007


Pred dodusením pridáme 1 lyžičku šťavy z citróna a zamiešame. Dodusíme. Podávame samotnú so šalátom alebo ako prílohu.

22garlic rice 009

4 komentáre:

  1. Miska a k comu sa ta cesnaková ryza hodí najlepsie ako priloha?? Vyskúsala by som, aké jedlo k nej odporúcas?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Slavka, mali sme ju taku samotnu s uhorkovym salatom a hodi sa podla mna k takemu dusenemu masku, potretemu horcicou a len sol a kmin alebo cierne korenie, nieco take jednoduche, aby to neprebilo tu chut cesnakovej ryze.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Míšo, uvařil jsem si právě rýži podle tohoto receptu. Moc jsem si pochutnal. Mám jen dotaz, jestli rýži napřed proplachuješ vodou nebo ne. Já jsem ji vařil podle návodu, který je na obalu viz:
    http://clupmi.blog.cz/1101/jak-jsem-varil-ryzi

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Mirku, v tomto recepte som pouzila Basmati a tu nepreplachujem, obycajne je cista a aj keby si ju namocil, voda mi nemala zostat mutna ako to je pri inej ryzi. Takze som ju nepreplachovala, len rovno nasypala do hrnca.

    OdpovedaťOdstrániť