utorok, 18. januára 2011

Kuracia Shawerma

Uz davnejsie som sa chystala na "Jankinu Shawermu". Ale kedze ako hinduisticka rodina hovadzie maso nejeme, rozhodla som sa, ze urobim malu zmenu a bude z kuracieho. Rano som si pekne "vykostila" kuracie stehna, a tak si hovorim "ocot mi moc nereze, dam tam citron"... a tak bola dalsia mala zmena. Kuracie masko netreba varit tak dlho ako hovadzie a tak som si povedala, ze ho poprazim na panvici, aby sa pekne zatiahlo a dam piect ako je v recepte. Lenze ked som ho uz mala poprazene, vypadla mi elektrika a tu som musela urobit dalsiu malu zmenu.... masko som podliala a podusila. No a nakoniec som miesto cerstveho petrzlenu musela dat suseny, lebo o cerstvom tu na trhu ani nechyruju. Takze Kuracia Shawerma s niekolkymi malymi zmenami.... Janka by mi dala po rukach :) Urcite si pozrite aj jej originalny recept.



Kuracia Shawerma



CO POTREBUJETE:

3 vykostene kuracie stehna aj s klbom
sol
mlete cierne korenie
1 lyzica stavy z citrona

2 stredne velke cibule; pomixovat

voda
olej
1 vacsia paradajka
petrzlenova vnat

na sezamovu omacku:
5-7 lyzic tahini pasty
2 lyzice vody
troska mleteho cierneho korenia
stipka soli
1/3 lyzicky rimskej rasce mletej
1 lyzica stavy z citrona




AKO POSTUPOVAT:

Kuracie maso nakrajame na rezanceky, dame do misky, pridame stavu z citrona, mlete cierne korenie a sol a premiesame. Nechame hodinku odlezat v chladnicke. Potom k masku primiesame pomixovane cibule.

Kuracia Shawerma


V hlbsej panvici (robila som to vo woku) si zohrejeme trochu oleja a maso na nom orestujeme, aby sa zatiahlo. Potom ho podlejeme trochou vody, ohen zmiernime a zakryte dusime 30 minut. Nesmie zostat celkom suche, troska hustejsej omacky v nom nechajte.

Kuracia Shawerma



Kym sa masko dusi v miske si zmiesame suroviny na sezamovu omacku

Kuracia Shawerma



Udusene maso odstavime z ohna a primiesame nadrobno nakrajanu paradajku a nasekanu petrzlenovu vnat. Zakryjeme a nechame 10 minut postat.

Kuracia Shawerma



Podavala som ako prilohu dusenu Basmati ryzu. Na dusenu ryzu som ulozila masko a to som preliala sezamovou omackou.

4 komentáre:

  1. Very yummy looking Shawarma, unfortunately I couldn't understand.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Thank you very much. It is in slovak language if you need to know for Google translator :) Thank you for visiting.

    OdpovedaťOdstrániť