streda 30. marca 2011

Kokosove jeze

Kokosove jeze



CO POTREBUJETE:

na kolac:
200g cukru
1 vajce
2 lyzice oleja
2 lyzice medu
200ml mlieka
300g hladkej muky
1 lyzicka prasku do peciva

na coko "kupel":
250g jemneho cukru (pouzila som castor sugar)
50g kakaa
8 lyzic mlieka
4 lyzice rumu
250g masla

kokosova mucka na obalovanie


Kokosove jeze




AKO POSTUPOVAT:

Vajce zmiesame s cukrom, pridame olej, med a mlieko. Vymiesame. Muku zmiesame s praskom do peciva a primiesame k tekutym surovinam. Mozete piect bud na papiery na pecenie alebo si plech vymastite olejom a vysypte mukou (prebytocnu vytraste prec). Hladke cesto vylejeme na plech. Ruru predohrejeme na 200st. a pecieme 10 minut. Potom teplotu znizime na 180st. a pecieme dalsich 5-10 minut. Upeceny kolac nechame dobre vychladnut. Vychladnuty pokrajame. Ja som mala z 1 kolaca 24ks (na fotke nie je vidno vsetky kusy, lebo sa mi nezmestili na tanier).

Pripravime polevu. Do hrnca dame mlieko, cukor a kakao a privedieme do varu. Hned odstavime z ohna a primiesame este do tepleho maslo a rum. Kolaciky po jednom do tejto polevy ponarame a hned obalujeme v kokosovej mucke.

Kokosove jeze


7 komentárov:

  1. Miška,krásne sa ti vydarili. Pripomína mi to nedele z detstva u tety Reginy. Je načase ich opäť urobiť. Pekný deň!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tieto mam veeeeeelmi rada :) mas ich krasne miska :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dakujem Lubka aj Ivka :) Ja som ich tak dlho nejedla a pred par dnami som si na ne spomenula, tak som sa do nich hned dala. Dobre padli :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. jéééj, toto poznám ... krásny a vďačný koláčik ...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. toto bol môj prvý koláč ktorý som piekla :) všetkým chutil

    OdpovedaťOdstrániť
  6. kokos je moje slabost, čokoláda ještě větší a když je to pohromadě, neodolám vůbec :D Vypadají prudce jedle, hned bych si dala :)

    OdpovedaťOdstrániť