streda 30. marca 2011

Kokosové ježe




ČO POTREBUJETE:

na koláč:
200g cukru
1 vajce
2 lyžice oleja
2 lyzice medu
200ml mlieka
300g hladkej múky 
1 lyžička prášku do pečiva 

na čoko "kúpeľ":
250g jemného cukru (použila som castor sugar)
50g kakaa
8 lyžíc mlieka
4 lyžice rumu
250g masla

kokosová múčka na obaľovanie 





AKO POSTUPOVAŤ:

Vajce zmiešame s cukrom, pridáme olej, med a mlieko. Vymiešame. Múku zmiešame s práškom do pečiva a primiešame k tekutým surovinám. Môžete piecť buď na papieri na pečenie alebo si plech vymastite olejom a vysypte múkou (prebytočnú vytraste preč). Hladké cesto vylejeme na plech. 



Rúru predohrejeme na 180st. a koláč pečieme 25 - 30 minút. 

Upečený koláč necháme dobre vychládnuť. Vychládnutý pokrájame. (Ak nebude dobre vychládnutý, bude sa drobiť.) Ja som mala z 1 koláča 24ks (na fotke nie je vidno všetky kusy).

Pripravíme polevu. Do hrnca dáme mlieko, cukor a kakao a privedieme k varu. Hneď odstavíme z ohňa a primiešame ešte do teplého maslo a rum. Koláčiky po jednom do tejto polevy ponárame a hneď obaľujeme v kokosovej múčke.



Ježe dáme do chladničky a podávame vychladené a odležané.

Ak vám zostane nejaká poleva, dajte ju do chladničky a použite napríklad do bábovky.



7 komentárov:

  1. Miška,krásne sa ti vydarili. Pripomína mi to nedele z detstva u tety Reginy. Je načase ich opäť urobiť. Pekný deň!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tieto mam veeeeeelmi rada :) mas ich krasne miska :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dakujem Lubka aj Ivka :) Ja som ich tak dlho nejedla a pred par dnami som si na ne spomenula, tak som sa do nich hned dala. Dobre padli :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. jéééj, toto poznám ... krásny a vďačný koláčik ...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. toto bol môj prvý koláč ktorý som piekla :) všetkým chutil

    OdpovedaťOdstrániť
  6. kokos je moje slabost, čokoláda ještě větší a když je to pohromadě, neodolám vůbec :D Vypadají prudce jedle, hned bych si dala :)

    OdpovedaťOdstrániť