nedeľa 13. marca 2011

Kuracia Korma / Chicken korma


Kuracia korma



ČO POTREBUJETE:

4 kuracie stehná aj s kĺbom
(vykostené)
1 lyžička nastrúhaného zázvoru
1 lyžička nastrúhaného cesnaku
(cesnak a zázvor zmiešame)
soľ
150ml hustého bieleho nesladeného jogurtu (môžete použiť grécky)

2 veľké červené cibule
1-2 zelené chilli papričky
(ja som dala len 1, aby to bolo jedlé pre deti a osobne mi to tiež stačilo)
3 plné lyžice mandlí
2-3 lyžice ghee
1-2 bobkové listy (použila som ázijský Tej patta)
3/4 lyžičky mletej kurkumy
1 lyžička mletého koriandru
2 väčšie paradajky
1 lyžička garam masala
1/2 lyžičky drvenej rímskej rasce

hrsť koriandrovej vňate


Kuracia korma



AKO POSTUPOVAŤ:

Kuracie mäso si nakrájame a vložíme do misky. Pridáme 1/2 lyžičky cesnakovo-zázvorovej pasty a jogurt a dobre premiešame. Uložíme na noc do chladničky. Mäso by malo v jogurte ležať aspoň 12 hodín. 

Kuracia korma


Cibuľu ošúpeme, prekrojíme na štvrťky a dáme do mixéra. Pridáme chilli papričky a 1/2 lyžičky cesnakovo-zázvorovej pasty a vymixujeme na pastu. Mandle pomelieme. 

Do hlbšej panvice (woku, kadhai) dáme ghee, pridáme cibuľovú pastu. Keď začne bublať, oheň zmiernime, panvicu zakryjeme a na miernom ohni necháme variť 15 minút. Potom panvicu odokryjeme a ešte restujeme 5 minút za občasného premiešania. Pridáme bobkový list, kurkumu, mletý koriander... 

Kuracia korma


... nadrobno nakrájané paradajky, premiešame a na miernom ohni opekáme 5 minút. Občas premiešame. Pridáme kuracie mäso, osolíme. Mäso na stredne silnom ohni opekáme 5 minút, za občasného premiešania. 

Kuracia korma


Pridáme kokosové mlieko... 

Kuracia korma


... pridáme rímsku rascu, garam masala a premiešame. (Ak treba zriediť omáčku, použijeme horúci kurací vývar.) Ďalej pridáme pomleté mandle a premiešame; privedieme k varu. Potom oheň zmiernime, panvicu prikryjeme a mäso varíme 20 minút. Stačí občas premiešať, asi 2krát za tých 20 minút. 

Kuracia korma


Nakoniec posypeme nasekanou koriandrovou vňaťou a dovaríme ďalších 5 minút. 

Kuracia korma


Podávame s dusenou ryžou alebo indickým chlebom Naan


Kuracia korma

16 komentárov:

  1. jaaaaaaaaj tak ak toto Jarda uvidí aj s tým skvelým postupom, tak ten sa rovno prestahuje k vam do indie :-D,Miska pokusim sa aj ja urcite stvorit aspon zcasti to co ty, zatial vyzera ze vsetko je dostupne,verim ze sa podarí.A tebe drzím palce, ak to bol ozaj Jarda, urcite sa ozve, o tom som presvedcena...paaaaaaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  2. hmm, momentálně je mi pořád zima a takové báječné azhřívací jídlo by bylo přesně to, co by si můj žaludek přál. asi půjdu brzy zhánět ingredience, protože to vypadá božsky! (Ostatně jako všechny tvé recepty).

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Korma vyzera super, urcite niekedy vyskusam!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ...placky už mám odskúšané a sú výborné, takže už by som sa mal posunúť na niečo komplikovanejšie, asi vyskúšam kormu a dokonca mám aj všetky suroviny :-)... (perfektný podrobný postup)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dobre si si vybral :) Daj vediet ako chutilo,ale nebojim sa toho, ze by nechutilo ;) Nech sa vydari a dobru chut.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. velka velka fajnotka, na zaver sme podla nasej chuti pridali este citronovu stavu, urcite budem opakovat.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dnes jsem zkousela k obedu a musim rict, ze je to jedno z nej indickych jidel, ktere jsem ochutnala :o)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Cherry suhlasim s tebou :) Je to jedno z jedal, ktore som varilarodicom, ked som bola na jesen na Slovensku a tiez im to velmi chutilo. Tak som mamine dala rychlokurz na kormu :))
      Som rada, ze ti chutilo.

      Odstrániť
  8. Diky moc za skvely recept, lepsi korma nez v indicke restauraci, kam chodim na obedy! I recept na naan je bozi, zatim nejlepsi , co jsem zkusila, takze mco dekuju a budu varit dal :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to som velmi rada, ze ti chutilo :) Vdaka za feedback.

      Odstrániť
  9. ahoj chcel by som vediet ci mozem nahradit kokosove mlieko presiel som nase miestne obchody a nic . dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, nahradit mozes smotanou na varenie alebo slahackovou, ale nebude to mat tu chut kokosoveho mlieka, bude to trocha ine. Ale ak ti to nevadi, skus.

      Odstrániť
    2. Tak hotovo :) je to skvele moc nám to chutilo. Naj viac sa my páčilo pri varení práve ta vôňa čo sa šírila po kuchyni a potom ta chuť :) ďakujeme

      Odstrániť
  10. Miska, toto je dokonalost sama... Pridala som len viac kokosoveho mlieka, lebo to co je dostat na Slovensku je menej vyrazne. Tiez som dala trochu viac mandli. Ale inac paraaaada. Vyborne ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Super Zuzka, som rada, ze chutilo :) Toto je take nase ritualne jedlo, ked pridem domov na Slovensko. Moji rodicia to velmi lubia, tak im vzdy kormu varim :)

      Odstrániť