sobota 26. marca 2011

“Limonada” v miske

Ked som prvykrat prisla do peknej indickej restauracie, bolo tam pritmie, bezala klimatizacia, takze po 10 minutach sedenia som potrebovala sveter a bola som prekvapena usmevmi a ochotou casnikov (ale to bolo asi preto, ze som bola pre nich “forejneeer”). Po miestnosti pobehoval jeden maly chlapec s lavorom vody a handrou – umyval stoly, od ktorych prave odisli hostia a druhy chlapec chodil za nim na ciste stoly prestieral obrusy. Tak som sa usadila, otvorila menu a pozerala sa na tie zvlastne nazvy jedal, ktorym som vobec nerozumela. Nakoniec som to vzdala a povedala mojmu buducemu manzelovi nech objedna za mna.
Priniesli nam niekolko jedal v miskach a malych kadhai a uz na oko mi bolo jasne, ze omacky su poriadne pikantne. Predo mna postavili misku s bledou hustou omackou a v nej uvarenu zeleninu a kusky ananasu. V kosicku lezal cerstvy naan a vsetko krasne vonalo. Sla som si teda umyt ruky (pretoze sa to nimi jedlo) a pustila som sa do tej dobroty. Dodnes toto jedlo vyhladavam v kazdom hotely a nikdy som ho nevarila sama doma (musim to napravit!). “Shahi vegetable korma”, moje najoblubenejsie hotelove jedlo. Odporucam ho kazdemu, kto pride do Indie prvykrat a chce to rozbehnut niecim, co mu hned nepopali jazyk. Vzdy, ked to dojem mam chut vylizat tu misku ako tanier pri parenych buchtach! A mozno by to tu ani nebolo nic cudne, mala by som to raz vyskusat :)
A tak sme si naplnili bruska vsetkymi tymi dobrotami a chcela som si ist znova umyt ruky, ked tu predo mna postavili misku s vodou a kuskom citrona. Myslela som si, ze to je nejaka pozornost - napoj zdarma, alebo to moj buduci objednal, kym som bola v kupelni ako pitie po jedle. Chcela som si uchlipnut, ked ma zastavil, aby som to nepila! Bola to “finger bowl” (miska na prsty). Citron pomaha odmastit, v tej miske bolo treba ten citron v prstoch postlacat a ruky si ospliechat, aby som nemusela ist do kupelne. Takze mi priniesli male “umyvadielko” rovno pod nos. Pacilo sa mi to a dnes uz si frajersky pytam po jedle “finger bowl” a ani ma nenapadne ochutnat :)

Takze pozor na misky s citronom!



Limonada v miske

3 komentáre:

  1. ked sme boli prvy krat v indickej restike tu v mnichove, tak nas veru tiez obskakoval velmi privetivy personal a to sme boli domaci. mna to takme obtazovalo, pretoze velmi velmi velmi sympaticky ind stal stale opodial a visel na nas pohladom, akonahle som nahodou zodvihla hlavu a on vychytal nas pohlad, okamzite pribehol, ci je vsetko v poriadku. Vzdy si na to zaspominam, ked sedim v slovenskej restike a ja marne visim pohladom na casnikovi, kt. tvrdohlavu drzi hlavu dolu, aby nahodou nezachytil nas pohlad a neotravovali ho.
    Ja uz neviem co som si dala po prvykrat, ale muz si dal vindaloo (miluje red dwarf). On si dal k tomu ryzu, ja k mojmu naan. Potom priniesli taku akokeby medenu misticku s cervenym tekutym po povrch. tak to dal nabok, ze uz priniesli omacku a cakal na to kura. tak sme cakali cakali a vtedy prisiel uz spominany casnik, ci je vsetko v poriadku...muz povedal, ze ano..a odisiel. potom sme sa zamysleli, ze asi uz je koniec zo servirovanim a ponoril do tej misky lyzicu a tam vylovil kuracie kusy!!!!! jezis keby sme tomu chlapcovi povedali ze este cakame na to kura, tak sa od hanby prepadneme. no miska sama vies, ako chuti vindaloo....nakoniec bol rad, ze ho bolo len za tu misku....ryzu zato zjedol kompletnu a prisaham, ze nou nesetrili;o))))))
    ked to dojedol take kropaje mal na plesine, ze mu to stekalo cez oci....
    ja si davam vacsinou zeleninu v takej omacke....je to vynikajuce....vynikajuce.....mnaaaam...musime ist zase.....mnaaaam

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Miska,mne sa toto iste stalo v restike tu u nas v Nitre..objednala som si jedlo,pri ktorom bolo nutne pouzivat aj ruky,tak mi tuto misku s vodou a s citronom doniesli este pred jedlom,a nechali na stole,nech si mozem rucky umyt aj po jedle:)tiez som prv zostala zaskocena,ze co-to,ale nastastie mi zaplo:)kiez by u nas taketo sluzby boli aj v inych restikach,nie len v tych "high-end"....

    OdpovedaťOdstrániť
  3. @vybusna, ked pojdete zasa do indickej restiky, nezabudni si po jedle vypytat "finger bowl" :))

    @Martinka, ja som tu srandu nepoznala, lebo kedysi som jest do restauracii nechodila, to ma naucil az moj manzel :) a pred tym som to nikde nevidela. A ked som zbadala misticku, tak mi to veru vobec v tom momente nezaplo naco to je :)))

    OdpovedaťOdstrániť