nedeľa, 6. marca 2011

Tri jednou ranou alebo "Ako vyrobit smotanu, maslo a cmar" (pokus c. 2)

(Publikovanie tohoto postu sice ukazuje 6.3.2011, ale ja uz mam 7.3.2011, tak len aby ten datum presne sedel a bolo jasne, ako som pokracovala.) 
Tak som sa odhodlala na druhy pokus. Pred tromi dnami, 4.3.2011, som kupila cerstve byvolie mlieko. Neprevarala som ho, len som ho preliala do misky a ulozila do chladnicky. Tri dni som sa nan ani nepozrela, aby som ho neuriekla. A dnes?? SMOTANA!! Na hladine mlieka bola husta vrstvicka peknej smotany. Zobrala som ju lyzicou, dala do misky a aj mlieko aj smotanu som znova ulozila do chladnicky. Dalsia kontrola mlieka zajtra rano :)


smotana




8.3.2011
Na 4-te rano pribudla do misticky dalsia lyzica smotany :) Misticku som zakryla a spolu s mliekom ulozila zasa do chladnicky. Dalsi zber smotany, zajtra rano.


smotana




9.3.2011

Dnes bolo na mlieku sadnutej malo smotany, tak som ju nezberala a nefotila. Dalsia kontrola zajtra rano.



10.3.2011

Tak dnes uz smotana na mlieku nebola, ale smotany mam malo. Dokupila som este 1/2 litra mlieka, aby jej bolo aspon raz tolko a ked uz jej bude mat dost aspon na malu hrudku masla, priebeh mojho pokusu c. 2 vam dalej zasa popisem :)




POKRACUJEME!!!!

Dnes je 13.3.2011 a ja uz viac smotany asi nenazbieram. Takze pre zhrnutie, mam v misticke smotanu z 1 litra domaceho byvolieho mlieka. Smotanu som dala do shakera...

smotana



... priliala som studenu vodu, do ktorej som najprv vhodila 4 kocky ladu. Pohar som uzavrela srobovacim vrchnakom a potom uz len "shake it baby!" Ak vam smotana dobre zhustne, otvorte pohar a pridajte asi 2 lyzice ladovej vody. Znova zavrite a traste s nim....a traste...a traste....kym vam smotana nesformuje hrudku a oddeli sa cmar. A je HO-TO-VO!!! Podarilo sa! Som spokojna, dokazala som to a nebola to ani taka veda :) Stacilo kvalitne, domace, huste mliecko.

Tu je Cmar...

cmar



A tu je to, o co mi slo . . . Domace maslo :)

maslo



A pre zaujimavost vam este ponukam 2 kratke videa, ako to robi teta v mojom susedstve.





7 komentárov:

  1. Miška, už sa teším sa na pokračovanie....som veľmi zvedavá, či sa ti to podarí.....nakuknem každý deň....Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :)) tiez som zvedava, co z toho bude

    OdpovedaťOdstrániť
  3. :-O jaaaaaaaaaj to je ako kriminálka :-D uz sa tesím na zajtra ráno

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Slavka, to je dobra reakcia :DD Dufam, ze sa dnes to mlieko nezlaklo..

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Miška, tak to je super, že sa ti to podarilo :)) normálne si ma tak navnadila, že rozmýšľam, že to skúsim aj ja ...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Yanah, ak mas moznost kupit cerstve kravske mliecko urcite vyskusaj, uz len pre tu radost, ze to dokazes urobit aj sama :)

    OdpovedaťOdstrániť