streda 29. júna 2011

Cokoladove Souffle

Chcela som vyskusat upiect souffle. Ked pozeravam kucharske show v telke, takmer vzdy robia souffle a tolko okolo toho narozpravaju, boja sa, ci sa im zdvihne, ci bude dost upecene a tak som sa rozhodla, ze to skusim. Na internete som nasla recept od mojho oblubeneho Curtis Stone-a, kde bolo aj video. Vyzeralo to uplne jednoducho! Nasla som si teda jeho oficialnu stranku a skusila souffle podla jeho receptu.


Cokoladove Souffle



CO POTREBUJETE:

(robila som 3 souffle z polovicnej davky rozpisu surovin, ktory uvadza Curtis Stone na jeho stranke)

roztopene maslo na vytretie misiek
40ml jemneho krystaloveho cukru (caster sugar)
3 bielka
55g horkej cokolady (moja bola len 40%, tak som pouzila celu 80g tabulku)
60ml studenej vody
40ml kakaa


Cokoladove Souffle



AKO POSTUPOVAT:

Misticky, v ktorych budeme souffle piect si vytrieme roztopenym maslom a ulozime na 2 minuty do chladnicky, aby prva vrtsva masla stuhla. Potom ich znova vytrieme maslom a hned vysypeme jemnym krystalovym cukrom. Tuto vrstvu krystaloveho cukru neskor nesmieme porusit lyzicou, ked budeme souffle davat do misticiek.

Cokoladove Souffle


Bielka dame do misky a vyslahame sneh. Pridame 40ml jemneho krystaloveho cukru a znova vyslahame tuhy sneh. Tak tuhy, ze ked metlickou sneh zamiesame a obratime ju, bielka musia “stat”. Kym slahame bielka, dame si rotopit horku cokoladu do hrnca, ktory postavime na mensi hrniec s vodou. Vodu privedieme do varu a cokoladu pomaly rozpustime.

Cokoladove Souffle


K rozpustenej cokolade zamiesame kakao a studenu vodu. Zmes treba vymiesat do hladka. Potom pridame lyzicu vyslahanych bielok do cokoladovej zmesy a premiesame. Nakoniec cokoladovu zmes zamiesame zlahka do vyslahanych bielkov. Zmes na souffle rozdelime do misticiek. Kazdu misku naplnime az po povrch.

Cokoladove Souffle

Cokoladove Souffle


Kym sme si pripravovali souffle dame si zohriat ruru na 177-180 stupnov.

Souffle v mistickach polozime na plech a dame piect. Pecieme 12-15 minut. (Ja som piekla 15 minut, pretoze nemam ramekis misticky a piekla som v troska vacsich plechovych miskach.) A priznam sa, ze som sedela pred pieckou a nervozne "nadvihala" cesto ocami :)

Este horuce souffle poprasime praskovym cukrom a ihned podavame.


Cokoladove Souffle

Cokoladove Souffle
Ktosi sa nevie dockat :)




A odporucam vam pozriet si aj TOTO VIDEO.

13 komentárov:

  1. hmmm..ja souffe milujem!!!a to tvoje ,Miska,vyzera velmo vydarene:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dakujem dievcata :) @Marianna ten posledny klik sa aj mne strasne paci, nemohla som ho nepridat :)) moja vsydezdejsi asistentka nesklamala a dozerala, ci to dobre fotim...ako vzdy :) Obycajne sa toho chce stale chytat :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mnam to vyzera super! uz sa tak strasne tesim, keby budem mat novu ruru a budem moct vypekat taketo dobrotky, radost pozerat na tvoje výtvory :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. To sa ti krasne podarilo, Michaelka. Parada! Hned by som si dala! :) Petra

    OdpovedaťOdstrániť
  5. jeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, no vidís Miska, nádherné souflé, vydarilo sa na 1********** pa :*

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Největší paráda je, když se do středu zaboří ta lžička :-))) A také je docela kumšt soufflé vyfotit dřív, než "spadne". Mně se to tehdy moc nezdrařilo :-(
    Poslední fotka nemá chybu! Perfektní :-)))
    Měj se hezky
    P.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dakujem vam :) @Papaja, tak to mas pravdu, ono to po upeceni potom rychlo padne dole, ale stihla som :) @Archaa-Slavka prve souffle som tusim obdivovala u teba na blogu :) nevedela som sa nan odhodlat, bala som sa, ze pokazim suroviny a este aj sebe naladu, ale mne to neda spat, ked ma cosi pokusa, ze toto musim zvladnut :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. parádne souffle ... tá posledná fotka je nááádherná :))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ja som doposial vsetky recepty na souffel videla a skusala len s hl. mukou - tento urcite skoro vyskusam, lebo tento kolacik vyzera uzasne:-)
    Eva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem :) Tie s mukou su skor lavove torticky. Prave cokoladove soufle urcite bez muky, je to skor ako taky naslahany puding. Drzim palce, je to jednoduchsie prirpavit ako sa zda a prilozeny link na video urcite tiez pomoze.

      Odstrániť