štvrtok, 16. júna 2011

Jogurtové pečivo s plnkou Paneer bhurji

Pôvodne som mala v pláne robiť "Pogaca" podľa receptu od @nazarboncuk, ale nakoniec som to celkom prispôsobila tomu, čo som mala doma. Pozrite si aj recept na Pogaca, možno sa vám zapáči.



Jogurtove pecivo s plnkou Paneer bhurji




ČO POTREBUJETE:

(hrnček, ktorý som použila ako odmerku má 200ml)

na cesto:
2 a 1/2 hrnčeka hladkej múky (použila som Maida)
3/4 hrnčeka redšieho bieleho nesladeného jogurtu (dahi)
2 lyžičky sušeného droždia
1/2 hrnčeka roztopeného masla
1 vajce + 1 vajce na potretie pred pečením
soľ

na posypanie:
sezamové semená
černucha (kalonji, nigella seed)

Plnku Paneer bhurji si urobte podľa tohoto receptu.




AKO POSTUPOVAŤ:

Múku dáme do misky. Do nej zamiešame soľ a sušené droždie. Jogurt musí mať izbovú teplotu. Vmiešame doňho vajce izbovej teploty a roztopené teplé maslo (nie horúce). Mokré suroviny vlejeme k múke a vypracujeme cesto.

Cesto necháme v miske kysnúť asi 1 hodinu. Zatiaľ si pripravíme Paneer bhurji.

Vykysnuté cesto rozvaľkáme, narežeme na plátky akejkoľvek veľkosti, záleží aké veľké kúsky chcete urobiť. Na polovicu každého kúska dáme plnku, cesto preložíme a kraje dobre pritlačíme prstami.




Necháme ho na plechu podkysnúť ďalších 20 minút.

Rúru predohrejeme na 200st. Pečivo pred pečením potrieme rozšľahaným vajíčkom izbovej teploty a posypeme sezamom a černuchou. Pečieme 30-35 minút dohneda.





Cesto na toto pečivo môžete použiť aj na obyčajné žemle, je veľmi dobré.


Jogurtove pecivo s plnkou Paneer bhurji

1 komentár: