štvrtok, 2. júna 2011

Tulsi alebo "Svata bazalka"

Tulsi alebo “Svata bazalka” je aromaticka rastlina, ktora rastie prevazne v tropoch. Pestuje sa pre nabozenske aj liecebne ucely. V juznej Azii je tato lieciva rastlina vyuzivana na bylinne caje pouzivane v Ayurvede a ma dolezite postavenie v hinduizme.

22IMG_6944


Tulsi sa v Ayurvede pouziva pri prechladnuti, bolesti hlavy, zaludocnych tazkostiach, zapaloch, ochoreniach srdca, ale aj pri roznych otravach a malarii, hoji rany. Ma tiez antioxidacne a antibakterialne ucinky, takze sa vyuziva aj v kozmetike na vyrobu pletovych pripravkov.


Tulsi - svata bazalka


Mne odvar z Tulsi pomohol (bez uzivania antibiotik!) po 3 dnoch pri dost silnej bolesti a zapale hrdla. Staci denne 1 salka.


Odvar z Tulsi
(na 4-6 saliek)


CO POTREBUJETE:

hrst Tulsi – cerstve listy
1 lyzicka cerstvej pomarancovej kory (nemusi byt)
2 lyzice medu
1 liter vody



Tulsi - svata bazalka




AKO POSTUPOVAT:

Listky tulsi umyjeme a vlozime do litra vody spolu s pomarancovou korou. Privedieme do varu a varime 1 minutu. Odstavime z ohna a nechame 5 minut luhovat.

Odvar scedime, nechame vychladnut a mozeme dochutit medom alebo palmovym cukrom (jaggery).




Ak si pestujete tulsi doma a jej kvietky vam takto zoschnu ...

22IMG_6856


.... odstiknite ich a vytraste z nich semienka. Mozete ich zasiat a vypestovat si nove rastlinky.

22IMG_6748

4 komentáre:

  1. Ahoj, Miska,

    wow, aky super blog ! Vyskusam :)

    Mam na Teba prosbu - kamarat ide do Indie, mohla by si mi poradit, ake bylinky sa odtial daju doniest ? Ja mam bylinky vo velkej oblube a rada vyskusam nieco nove :)

    Dakujem Ti a uzivaj si cas s rodinou doma !
    Janka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Janka,dakujem, som rada, ze sa blog paci. O bylinkach neviem, tuto Tulsi predavaju sesenusypanu aaj v sacikoch na caj. Inak by som na jeho mieste kupila koreniny...senovku grecku-kasuri methi, rimsky kmin-ja mam rada tmavy shah jeera, garam masala, tandoori masala.....

    Miska

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Miška, prosím dones semienka tulsi, keď najbližšie prídeš. alebo ak by si mala možnosť po niekom poslať. Tu sa zohnať nedajú. Ďakujem, Jana L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobre Janka. Ja som si zasiala teraz, co som vonku natrhala ususene kvietky a vytriasla semienka a uz mi par kuskov rastie. Ked budem mat prist, snad si to zapamatam a snad budu suche kvietky vtedy, tak ti nejake vytrasiem a prinesiem.

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis