utorok, 26. júla 2011

Hraskova Paratha


Hraskova paratha



CO POTREBUJETE (na 7ks):
(hrncek, ktory som pouzila ako odmerku ma 270ml)


1/2 hrnceka celozrnnej muky (Atta)
3/4 hrnceka hladkej muky (Maida)
sol
voda podla potreby

olej (nedietar pouzije ghee)
2 mensie cervene cibule

4 struciky cesnaku
125ml mrazeneho hrasku; vytiahnite si ho vopred, aby sa trocha rozmrazil
1/2 lyzicky susenej maty (miesto maty mozete pouzit cerstvu koriandrovu vnat)

hladka muka pri valkani placiek


(ak chcete placky troska palive, pridajte do muky chilli korenie - asi 1/2 lyzicky)




AKO POSTUPOVAT:

Obe muky dame do misky, pridame sol a premiesame.

Cibulu a cesnak nakrajame na drobno. V panvici zohrejeme trochu oleja a cibulu na nom do hnedkava orestujeme. Pridame nakrajany cesnak, susenu matu (ak pouzijete nasekanu koriandrovu vnat, nepridavajte ju spolu s hraskom, ale ju zamiesajte do muky) a hrasok a 1-2 minutky opekame, premiesavame. Hotovy hrasok s cibulou dame do misky...

Hraskova Paratha


... a roztlacime.

Hraskova Paratha


Roztlaceny hrasok s cibulou pridame do muky a zapracujeme do nej prstami. Postupne pridavame vodu a vypracujeme nelepive cesto, ktore nechame 30 minut v miske pod kuchynskou utierkou odlezat.

Hraskova Paratha


Dame si zohrievat panvicu.

Cesto rozdelime na rovnakovelke gulocky (ja som z tohto mnozstva surovin urobila 7ks, ale zalezi od toho, ake velke placky budete robit). Z kazdou gulockou pracujeme postupne. Najprv gulocku trocha v dlaniach splostime a obalime v muke....

Hraskova Paratha


... polozime ju na pracovnu dosku a rozvalkame na placku. Jednu polovicu placky troska potrieme olejom a prelozime na polovicu polovicu tej polovice zasa potrieme trosa olejom a prelozime na polovicu.

Hraskova Paratha


Cize vznikne maly trojuholnik. Ten trojuholnik znova obalime v muke a vyvalkame na tenku placku, ktoru dame opekat na suchu panvicu.

Hraskova Paratha


Ked je troska opecena, otocime ju a potrieme tu opecenu stranu troska olejom. Chvilu nechame opekat a znova obratime na chvilocku na olejom potretu stranu.

Hraskova Paratha


Hotovu placku ulozime do kuchynskej utierky, az kym ju nebudeme podavat. Rovnako pokracujte so zbytkom cesta.

4 komentáre:

  1. Vyzeraju uzasne, urcite ich vyskusam. Drzim palce pri zhadzovani kil a tvoje recepty na rastlinne dni beriem vsetkymi desiatimi. Nic na nich nemusim upravovat, uz su rovno veganske, velka vdaka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tvoj postup bol tak perfektne napisany, ze som mala pocit, ze som ich robila uz aspon stokrat a nie prvy raz...tak mi to islo od ruky :-)Boli vyborne. Akurat, ze mam v zahrade plno petrzlenovej vnate, tak som ju tam dala namiesto susenej maty.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Super som rada, ze sa placky podarili :) Samozrejme sa moze pouzit aj petrzlen aleno koriandrova vnat.

    OdpovedaťOdstrániť