štvrtok 21. júla 2011

Kukuričkovo hrachová masala / Baby corn and green peas masala


Kukurickovo hrachova masala



ČO POTREBUJETE:

8-10ks baby kukuričiek 
2 hrste mrazeného hrášku

2 stredne veľké paradajky
1 zelená chilli paprička
1 lyžička cesnakovo-zázvorovej pasty 
(alebo 1/2 lyžičky čerstvého strúhaného cesnaku a 1/2 lyžičky čerstvého strúhaného zázvoru)
1/2 lyžičky tmavej rímskej rasce (shah jeera)
1 lyžička garam masala 
1/2 lyžičky mletej kurkumy
2 lyžičky sušených lístkov senovky gréckej

1 lyžica šťavy z citróna 
soľ
olej


Kukurickovo hrachova masala



AKO POSTUPOVAŤ:

Očistené kukuričky dáme do hrnca s vodou, pridáme troška soli a kurkumu a privedieme k varu. Keď sa začne voda variť, oheň zmiernime a prikryté 10 minút varíme. Uvarené kukuričky scedíme a odložíme; odložíme si aj vodu, v ktorej sme kukuričky varili. 

Kukurickovo hrachova masala


V hrnci zohrejeme olej a dáme naň rímsku rascu. Necháme ju prasknúť, rozvoňať. Pridáme cibuľu a orestujeme ju domäkka. 

Kukurickovo hrachova masala


Pridáme cesnakovo-zázvorovú pastu a chilli papričku. Opekáme 2-3 minúty. Pridáme garam masala a senovku grécku a znova 2 minútky opekáme. Premiešavame. 

Kukurickovo hrachova masala


Pridáme nakrájané paradajky a opekáme, kým sa nerozpadnú. 

Kukurickovo hrachova masala


Ďalej pridáme predvarené, nakrájané kukuričky, hrášok a pridáme asi 1-2 lyžice vody, v ktorej sme varili kukuričky. Na silnom ohni ju necháme odpariť, občas premiešame. Trvá to tak 2 minúty. Ak treba, jedlo dosolíme, pridáme kokos a premiešame. Kokos by mal absorbovať prebytočnú tekutinu. 

Kukurickovo hrachova masala


Hrniec odstavíme z ohňa. Pridáme šťavu z citróna. Primiešame koriandrovú vňať a zakryté necháme 10 minút uležať. 

Kukurickovo hrachova masala


Môžete podávať s dusenou ryžou alebo indickými plackami


Kukurickovo hrachova masala

7 komentárov:

  1. Miška, mňááám, kukuričku ja môžem! To, čo varíš v poslednom čase je presne podľa môjho gusta, aj keď nie som vegetariánka, tak mi chutí jesť práve takto!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zacina sa mi to delenie pacit, mam odlahceny zaludok a necitim sa taka leniva, co mi zlepsuje naladu. A uz som aj nieco zhodila :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ahoj miska :) presne tak sa citim aj ja, ked sa stravujem podla delenej stravy. ziadne tu ma picha a tu ma tlaci :) proste uzasne :) len v "istych dnoch" v mesiaci sa musim viac kontrolovat, lebo vtedy som akasi hladnejsia. proste mi jedlo "spadne" do zaludka, len to tak zasyci a ja som hladna znova :) dakujem za vyborne napady, cmuuuk zo spanielska, martina :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Martinka, v tie dni, ked do teba pada jedlo do mna pada cokolada :)) ale silno sa snazim ovladat...zda sa mi, ze po tyzdni je to s tou volou a ovladanim o nieco lepsie. Prve dni, ked bola chut na sladke, to bol normalne vnutorny boj :))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Prima, ze pripominas rc na FB, nejde je tu vsechny projit a hlavne si pamatovat. Ted vidim, ted uvarim! I kdyz, vyjimkou je, ze momentalne jsem na Slovensku a tak si to uvarim az prijedu domu. Na to urcite nezapomenu! Kukuricek mam hromadu, pres leto jsem se zasobila. Urcite napisu. Budes chtit nekam fotku Miska? Zdravim momentalne z Bojnice!

    OdpovedaťOdstrániť