piatok, 15. júla 2011

Simit (turecke sezamove pecivo)

Tak, dnes som troska "fusovala" do tureckej kuchyne. Recept som nasla pri "listovani" na jednom Azerbajdzanskom blogu, kde sa mi pecivko pacilo na fotke a rozhodla som sa ho vyskusat. Odporucam, je to prijemna zmena.


Simit



CO POTREBUJETE (asi na 7ks; zalezi ake velke ich budete robit):

(hrncek, ktory som pouzila ako odmerku ma 200ml)

2 hrnceky hladkej muky (pouzila som Maida)
1/2 lyzicky krystaloveho cukru
sol
1 plocha lyzica suseneho drozdia
vlazna voda podla potreby, na vymiesenie cesta (nesmie byt studena ani horuca!)

melasa, ktoru rozpustime v troske vody; urobime sirup (ja som pouzila trocha vody a 2 lyzice medu)
sezamove semena
kukuricny skrob na poprasenie plechu


Simit



AKO POSTUPOVAT:

V miske zmiesame muku, sol, cukor a susene drozdie. Postupne pridavame vlaznu vodu a vypracujeme elasticke, nelepive cesto (nie velmi tuhe). Cesto ulozime do misky, zakryjeme vlhkou kuchynskou utierkou a nechame 2 hodiny kysnut.

Simit



Kym cesto kysne do tanierika si nachystame sezamove semienka a v miske rozpustime melasu (alebo med). Vykysnute cesto znova premiesime poriadne v rukach a vysulame na podlhovasty sulok. Ten rozdelime na rovnake casti.

Z kazdej casti sulku vymodelujeme buchticku, ulozime na pomucenu pracovnu dosku, zakryjeme kuchynskou utierkou a nechame 15 minut kysnut. Postupne pracujeme s kazdou buchtickou zvlast. Buchticku vysulame na dlhsi sulok a spiralovite stocime. (Ja som urobila 4ks simitu a tri buchticky som vysulala a urobila jednu pletienku, ktoru som potrela medovou zmesou a posypala sezamom a lanovymi semienkami.)

Konce spiraloviteho sulka spojime a stlacime prstami tak, aby sa pri peceni neroztrhli. Znova nechame na pracovnej doske pod utierkou 1 hodinu kysnut.

Simit


Vykysnute kruzky postupne namocime v melasovom (medovom) sirupe, obalime v sezamovych semienkach a ulozime na plech, ktory sme poprasili kukuricnym skrobom.

Simit



Nechame ich znova na plechu 30 minut kysnut. Zatial si predohrejeme ruru na 200 st. Ked je rura zohriata a kruzky nakysnute dame ich na 15-20 minut piect dohneda.

Najlepsie su cerstve.


Simit

4 komentáre:

  1. Zaujímavý tip a určite aj veľmi chutný!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Skúsila som to na dovolenke v Istanbule a chutilo to skvelo! Každému odporúčam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tieto boli dobrucke. Neviem ako chuti original, takze nemozem porovnat, ale odporucam pozriet si aj tento recept: http://varecha.pravda.sk/recepty/simit-tak-ako-ma-naozaj-byt-fotorecept/27854-recept.html

    OdpovedaťOdstrániť