piatok 15. júla 2011

Simit (turecké sezamové pečivo) / Turkish bread with sesame seeds

Tak, dnes som troška "fušovala" do tureckej kuchyne. Recept som našla pri "listovaní" na jednom Azerbajdzanskom blogu, kde sa mi pečivko páčilo na fotke a rozhodla som sa ho vyskúšať. Odporúčam, je to príjemná zmena.


Simit



ČO POTREBUJETE (asi na 7ks; záleží aké veľké ich budete robiť):

(hrnček, ktorý som použila ako odmerku má 200ml)

2 hrnčeky hladkej múky (použila som Maida)
1/2 lyžičky kryštáľového cukru
soľ
1 lyžička sušeného droždia 
vlažná voda podľa potreby

melasa, ktorú rozpustíme v troške vody; urobíme sirup 
(ja som použila trocha vody a 2 lyžice medu)
sezamové semená 


Simit



AKO POSTUPOVAŤ:

V miske zmiešame múku, soľ, cukor a sušené droždie. Postupne pridávame vlažnú vodu a vypracujeme elastické, nelepivé cesto (nie veľmi tuhé). Cesto uložíme do misky, zakryjeme vlhkou kuchynskou utierkou a necháme 2 hodiny kysnúť.

Kým cesto kysne do tanierika si nachystáme sezamové semienka a v miske rozpustíme melasu (alebo med). Vykysnuté cesto znova premiesime poriadne v rukách a vyšúľame na podlhovastý šúľok. Ten rozdelíme na rovnaké časti.

Z každej časti šúľku vymodelujeme buchtičku, uložíme na pomúčenú pracovnú dosku, zakryjeme kuchynskou utierkou a necháme 15 minút kysnúť. Postupne pracujeme s každou buchtičkou zvlášť. Buchtičku vyšúľame na dlhý šúľok, preložíme ho na polovicu a špirálovite stočíme.

Konce špirálovitého šúľka spojíme a stlačíme prstami tak, aby sa pri pečení neroztrhli. Znova necháme na pracovnej doske pod utierkou 1 hodinu kysnúť.

Vykysnuté krúžky postupne namočíme v melasovom (medovom) sirupe, obalíme v sezamových semienkach a uložíme na plech.

Necháme ich znova na plechu 30 minút kysnúť. Zatiaľ si predohrejeme rúru na 200 - 210 st. Keď je rúra zohriata a krúžky nekysnuté dáme ich na 15-20 minút piecť dohneda.

Najlepšie sú čerstvé.


Simit

4 komentáre:

  1. Zaujímavý tip a určite aj veľmi chutný!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Skúsila som to na dovolenke v Istanbule a chutilo to skvelo! Každému odporúčam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tieto boli dobrucke. Neviem ako chuti original, takze nemozem porovnat, ale odporucam pozriet si aj tento recept: http://varecha.pravda.sk/recepty/simit-tak-ako-ma-naozaj-byt-fotorecept/27854-recept.html

    OdpovedaťOdstrániť