streda 6. júla 2011

Zeleninove Makhani



Zeleninove makhani



CO POTREBUJETE:

zeleninu si treba vopred uvarit do makka
5 - 6 stredne velkych zemiakov
2 vacsie mrkvy
150ml mrazeneho hrasku
(dalej mozete pouzit aj karfiol, zelene fazulkove struky, ci ananas)

troska oleja
2 rajciny; rozmixovane na pyre
2 stredne velke cervene cibule; rozmixovat na pyre
2 plne hrste (asi 100g) kesu orechov + voda na ich namocenie

1/2 lyzicky rimskej rasce
1 plocha lyzicka cesnakovo-zazvorovej pasty
1/2 lyzicky kasmirskeho chilli korenia
1/3 lyzicky kurkumy
1 plocha lyzicka mleteho koriandru
1 lyzicka garam masala
1 lyzicka senovky greckej; susene listocky
sol
1 lyzicka krystaloveho cukru
150ml sladkej smotany (alebo mlieko)
50g masla

na dokoncenie:
1 zelena paprika
1 stredne velka cervena cibula
hruby platok masla
(nasekana koriandrova vnat)



Zeleninove makhani




AKO POSTUPOVAT:

Rozmixujeme si kesu orechy, ktore sme najprv namocili na 30 minut vo vode. Vody len tolko, aby boli ponorene. Rozmixujeme dalej 2 rajciny a rozmixujeme 2 cervene cibule. V hrnci zohrejeme olej a pridame rimsku rascu, cesnakovo-zazvorovu pastu a rozmixovanu cibulu. Cibulu restujeme na stredne silnom ohni, obcas premiesame. Všetka tekutina (dzus s cibule) sa musi zredukovat. Potom pridame kurkumu, chilli korenie a koriander. Premiesame. Ihned pridame rajcinove pyre, senovku grecku, cukor a garam masala. Premiesame. Dalej pridame maslo...

Zeleninove makhani


... kesu pastu a sol. Premiesame. Pridame smotanu, premiesame.

Zeleninove makhani


Privedieme do varu, chvilku nechame na mierno varit (nie dlho, asi 2-3 minuty), treba premiesavat. Ak je omacka prilis husta, pridame trosicka vody, prejdeme varom a premiesavame. Hotovu omacku odstavime z ohna a nechame hrniec prikryty.

Zeleninove makhani


V druhej panvici roztopime hrubsi platok masla a orestujeme na nom nadrobno nakrajanu cibulu a papriku nakrajanu na kocky. Pridame omacku a uvarenu, nakrajanu zeleninu. Dobre premiesame, prejdeme varom a odstavime z ohna. Prikryte nechame 10 minut postat. Na tanieroch mozeme dozdobit nasekanou koriandrovou vnatou.

Zeleninove makhani


Podavame s indickymi plackami, napriklad: Kulcha, Chapati, Naan, Paratha



Robila som makhani aj so sojoveho masa. Postupovala som rovnako ako je popisane v recepte s tym rozdielom, ze som vynechala cukor a maslo, miesto oprazania na masle som pouzila olej.Zemiaky som dala 2 mensie a pouzila som sojove maso, ktore som si najprv uvarila v troske osolenej vody a lyzickou garam masala. Sojove maso som pridala v tom bode ako uvarene zemiaky. Miesto smotany som pouzila kokosove mlieko. Ostatnu zeleninu som pouzila tu istu. Takto pripravene makhani (ktore uz ale nie je makhani, pretoze to nie je na masle) sa hodi do delenej stravy na rastlinny den.



Inspiracia

8 komentárov:

  1. Miška,díky za precízne zdokumentovaný postup.Určite vyskúšam!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. vynikajuce! dakujem! vedela som, ze omacka z kesu nesklame:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tento tyzden urcite uvarim.Najviac sa mi aj tak paci jedenie,teda aspon u nas vsetci jeme z jedneho vacsieho taniera(sme len traja),rukami,je to nadherna atmosfera.A aj vdaka tvojim fajnym receptom.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nie nie, u nas sa takto nepapa, kazdy ma svoj tanier. Z jedneho taniera skor v arabskych krajinach. Rukou jeme jedla, ktore sa jedia plackou, to sa inak jest asi ani neda; inak aspon vidlicka, aj manzela som naucila pouzivat lyzicu a vidlicku :) len ked sme v Mumbai u rodiny, tak sa aj ryza je rukou. Inak detom sa to ohromne lubi jest rukami :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. toto bolo prve moje vyskusane jedlo z tvojho blogu, uz ani neviem, kedy to bolo, ale este v zime :-), listovanim som na neho opat nahodou natrafila, tak mi nedalo ti nepodakovat za inspiracie .-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Miso, vynikajici opet! Dekuji a tesim se. Jak ten seznam uvarim odshora az dolu 😘

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :))) Super nadsenie!!! Som rada a dufam, ze aj zbytok bude chutit :)

      Odstrániť