sobota, 13. augusta 2011

Cesnakovy Naan s cernuchou

Jednym slovom "namiiii"!



cesnakovy naan s cernuchou




CO POTREBUJETE (asi na 7ks):

300ml muky (pouzila som Maida)
medzi prsty krystaloveho cukru
1 plocha lyzicka susenych kvasnic

sol
voda podla potreby; tepla (nie horuca!)
1 lyzica Ghee
1 plna lyzica bieleho jogurtu - Dahi
na potretie:
maslo
cesnak



cesnakovy naan s cernuchou




AKO POSTUPOVAT:

Muku preosejeme, pridame sol, cukor, semienka cernuchy a pieskove kvasnice. Vsetko spolu zamiesame.




V malom hrnci si vo vode rozpustime maslo a nechame vychladnut tak, aby zostalo vlazne (nie horuce).

Roztopene, ochladnute maslo prilejeme k muke, pridame jogurt (nesmie byt studeny, treba ho vytiahnut vopred z chladnicky, aby mal izbovu teplotu). Vymiesime elasticke, nelepive cesti. Vodu a muku pridavame podla potreby, ked miesime cesto. Vymiesene cesto ulozime do misky, troska pomucime, misku zakryjeme vlhkou kuchynskou utierkou a nechame nakysnut na teplom mieste asi 30 minut.




Cesto rozdelime na rovnake casti, aby nam vznikli gulocky velkosti asi ako golfova lopticka, mozno trosicku vacsie. Postupne si ich vyvalkame na tenke placky (nie prilis tenke, asi 3-4mm, pretoze keby boli prilis tenke, skor by zacali horiet v rure a upiekli by sa do chrumkava, stvrdli by). Naan ma mat trojuholnikovy predlzeny tvar.




Ruru si poriadne predohrejeme na 250st. Naan dame na suchy plech a dame na 1-2 minuty piect na 250st. Potom prepneme na gril a pecieme, kym nezacne hnednut. Nemam odsledovany cas. Stala som pri piecke a kontrolovala. Netreba ho obracat, staci piect z jednej strany.

Kym sa pecie, roztopime si maslo, do ktoreho nastruhame cerstvy cesnak.




Ked na vrchu trocha zhnedne, vyberieme ho na utierku, potrieme cesnakovym maslom a utierkou zakryjeme, aby zmakol a nevychladol, kym dopecieme ostatne.




Podavame cerstve.

15 komentárov:

  1. Jeeeeej Miska, ako pekne sa ti podaril Naan. Neviem co je to cernucha, ale ze chlebik je tuti mnamkovy, to viem:).Aj ja musim opat urobit garlic Naan. A ake to tu mas peknucke. Velmi pozitivna zmena. Zelam vsetko dobre. Papa Ada

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mnaaaam! Ja mam tento chlebik velmi rada, je nacase upiect ho uz konecne doma, lebo doteraz som ho vzdy kupovala...urcite budem robit podla tohto receptu!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mnam..vyzera to uzasne,Miska!!!jaj,som taka rada,ze konecne mam cas prezriet si aj ostatne blogy aspon na chvilku:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Miska, vyzera super, hadam by som to aj ja zvladla :) musim vyskusat :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Miska, moze sa namiesto cernuchy pouzit nejake ine korenie?

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ajwain, rimsky kmin a mozno aj obycajna rasca by bola fajn.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Vyskusane bez cesnacikoveho poteru k baklažanovej tikka masala. A vychutnane. Vyborne. Prekvapilo ma aka je to rychlovka. Dokonca clovek nepotrebuje vytahovat ani velku dosku na cesto, staci mala dosticka. Len ma fascinuje, ze ked vaľkam nieco do kruhu tak mam trojuholník a teraz ked som chcela trojuholnik som robila dokonale kruhy :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S tym valkanim som na tom uplne rovanko! Vzdy sa mi podari to druhe o co sa nesnazim :D

      Odstrániť
  8. Miška, podaril sa mi bezlepkový, bol fantastický. Dala som trochu viac masla.

    OdpovedaťOdstrániť