pondelok, 15. augusta 2011

Paradajkova Bruschetta

Bruschetta . . . topinka . . . bruschetta . . . topinka . . . neviem sa rozhodnut. Co si myslite vy? A zalezi na tom? Hlavne, ze je to take jednoduche a dobre :)


22bruschetta 006



CO POTREBUJETE:

chlieb
olej na opecenie chleba

na paradajky:
3 stredne velke paradajky
sol
mlete cierne korenie
bazalku (ja som mala len susenu, ale pouzite cerstvu)
4 struciky cesnaku
1 lyzica olivoveho oleja
stava z limetky




AKO POSTUPOVAT:

Najprv som si rano upiekla domaci chlieb. Pouzila som na cesto len muku, sol, drozdie, trocha olivoveho oleja a vodu. Vrch som pred pecenim ani pocas pecenia nepotierala nicim, len som ho zlahka poprasila mukou.

baklazan pomaz a paradaj brusceta 009



Vsetky suroviny na paradajky zmiesame v miske a nechame 30 minut odlezat (mimo chladnicky).


22bruschetta 002


Platok chleba opecieme na troche oleja do hneda, prelozime na tanier a este na teply ulozime paradajkovy zmes.

Podavame teple.

11 komentárov:

  1. mnam :) presne toto som mala v sobotu na veceru :) krasny domaci chlebik Miska :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ked tie paradajky oteplaju od toho chlebika... mnam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Miška, niečo podobné mi spravil môj macko cez víkend, je to úplne famózne. Mňam

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Miska, tvoj chlebik je sta namalovany. Nadhera. No a bruschetta nema chybu.Taketo vecicky ja mam rada:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Adrika dakujem za ten chlebik :) Bruschettu asi vsetci lubia, zatial nepoznam nikoho kto by ju nemal rad :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ten chlebik vyzera uuuuzasne! presne ako povedala Adrika, ako namalovany!!!! Bruschettu ja mooozem tiez!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Miska, aj ja musim pochvalit chlebik. Mozes mi napisat ako presne si ho robila, kolko coho si pouzila? Ak nechces sem, mozes kludne aj na e-mail.
    Dakujem krasne.

    Lucy

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Lucy, presne mierky ti nepoviem, lebo vacsinou peciem chlebik od oka. Robila som ho z 2 hrncekov (1hr. = 200ml) muky Maida, 2 lyzice olivoveho leja, 1 plocha lycia pieskoveho suseneho drozdia, sol-od oka a tepla voda podla potreby. Cesto elasticke, aby sa nelepilo, ale nie prilis tuhe, aby pekne nakysol. Kysol hodinu, potom znova premiesit, vyvalkat podlhovastu hrubsiu placku a zrolovat ako velky rozok. Ten som polozila na pomuceny (nemastila som) plech a znova nechala pol hodinku kysnut. Zatial som vyhriala ruru na 200st. a potom som ho piekla 35-40 minut, aby zhnedla korka. Chlebik som nicim nepotierala, len som ho pred pecenim troska poprasila mukou a rukou "pohladkala", aby ta muka bola zvrchu na nom rrovnomerne. Nechcela som tvrdu korku.

    OdpovedaťOdstrániť