nedeľa 20. novembra 2011

Malai mushroom channe (Šampiňóny a cícer v smotane)

Tento recept je robený podľa rovnakého postupu ako je opísané v recepte Malai mushroom matar, len s drobnými zmenami v surovinách. Posledné 4 dni som zbierala smotanu s domáceho kravského mlieka, ktoré mi nosia z neďalekej dediny a tak som ju dnes chcela zužitkovať. Ale to vám poviem, to je SMOTANA! Keď som ju prvé ráno uvidela sadnutú na hladine mlieka, bola som úplne bez seba. Pozrite sa na to.... nie je to krása??! 😃


smotana



A teraz už k samotnému receptu. Ako som už vo včerajšom recepte spomínala, receptov na cícer nie je nikdy dosť. A tak som dnes urobila šampiňóny s cícerom s použitím tej krásnej hustej smotany.


Malai mushroom channe



ČO POTREBUJETE:

125ml hrnček sušeného cícera 
ten si na noc namočíme a ráno uvaríme domäkka (najlepšie v tlakovom hrnci)
200g čerstvých šampiňónov 
1/2 lyžice Ghee
1/2 lyžičky cesnakovo-zázvorovej pasty
olej
1 veľká červená cibuľa 
150-200ml sladkej smotany
soľ
1/3 lyžičky kašmírskeho chilli korenia
1 lyžička sušených lístkov senovky gréckej 
asi 150ml vody
čerstvá koriandrová vňať 

Na pomletie:
1/2-1 hrnček kešu orechov
1 lyžička garam masala


Malai mushroom channe




AKO POSTUPOVAŤ:


Najprv si na suchej panvici opečieme kešu orechy. Necháme troška vychládnuť a potom spolu s garam masala pomelieme na prášok. Odložíme bokom.

Malai mushroom channe


V panvici zohrejeme ghee, pridáme cesnakovo-závorovú pastu a pol minúty restujeme. Potom pridáme nakrájané šampiňóny. Na silnom ohni ich orestujeme. Netreba často miešať. Odložíme si ich bokom do ďalšieho použitia.

Malai mushroom channe


V tej istej panvici orestujeme nadrobno nakrájanú cibuľu. Keď je cibuľa mäkká pridáme pomleté kešu orechy s garam masala a dobre premiešame. Pridáme smotanu a znova dobre premiešame. Pridáme chilli korenie, soľ a senovku grécku, premiešame. 

Malai mushroom channe


Pridáme trocha vody, premiešame a privedieme k varu. 2 minúty na miernom ohni povaríme, občas premiešame. Nakoniec pridáme uvarený cícer a šampiňóny, ktoré sme si pred tým opiekli na panvici. Všetko poriadne premiešame, ak treba pridáme ešte vodu (podľa potreby), oheň zmiernime a 5 minút necháme povariť. Treba to často premiešať a kontrolovať, či to nie je príliš husté a netreba pridať ešte po troškách vriacu vodu. Výsledné jedlo je bez omáčky, skôr ako "suchšie" karí.

Hotové jedlo posypeme čerstvou koriandrovou vňatou a premiešame.

Malai mushroom channe


Podávame s plackami Naan alebo Paratha. 



Malai mushroom channe

12 komentárov:

  1. Miska, robis stale krajsie fotky, to stahovanie ti prospelo! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :) aranzma sice nemaju ziadne, ale farby su asi lepsie, lebo to fotim rovno na okne, kde je dobre svetlo; pred tym som nemala v byte nikde dobre svetlo a fotila som s bleskom, tak preto ten rozdiel... a dakujem! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Miska, toto znie dobre. Ja by som tak jedla taketo dobrotky, ale ked manzel si akosi nenasiel cestu k indickej kuchyni:(.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. to je fakt, svetlo robi divy! aj ja som sa o tom presvedcila. tak len tak dalej!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Adrika, to mas ako ja s mojim a slovenskou kuchynou :) ale ja si v malom mnozstve varim pre seba a aj pre deti, lebo tiez niektore slovenske jedla lubia. Napriklad palacinky.... tie by mi chybali viac ako mi kedysi chybala hovadzina :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ...ďalší perfektný recept od teba a fotky sú fakt krásne :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Krásne papaníčko...musím už aj ja niečo z tej indie vyskúšať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Krasne, prenadherne! Hned by som si dala! :) Petra

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Jéj, tá smotana, to sa mi ešte nikdy nepodarilo získať jej tak vela. :)
    ja používam to mlieko z mliekomatu. Môžem sa spýtať kde to nechávate stáť? V chladničke, špajzi? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mlieko davam do chladnicky, pretoze je u nas prilis horuco aj v noci (teda v letnych mesiacoch) a mlieko by do rana bolo kysle. Ale smotana sadne aj ak je mlieko v chladnicke. Ak je teda mlieko kvalitne.

      Odstrániť