piatok 27. januára 2012

Granatove jablko (Poriadne ho vyplieskajte!!!)

Granatove jablko


Granatove jablko urcite vsetci poznate. Malicke, cervene "drahokami" plne zdravia. Su vyborne len tak samotne alebo ako sucast pudingov, v podobe dzusov, na ozdobenie kolacov, do salatov ale aj hlavnych jedal, ktore su zname prevazne z kuchyne Blizkeho vychodu. Je jednym z najpopularnejsich, nutricne bohatych ovoci a ma jedinecnu chut. Patri medzi "super foods".


Granatove jablko


Granatove jablka obsahuju

Vitaminy:
  • Vitamin C - je dolezitym antioxidantom, ktory chrani telesne tkaniva a ostatne vitaminy. Je potrebny pre regulaciu normalneho telesneho rastu, hojenie ran a reakcii na stres a stimuluje tvorbu bielych krviniek.
  • Vitamin K - je vitamin rozpustny v tukoch.
  • Vitamin E - je potrebny pre ochranu buniek a ako antioxidant, je zodpovedny za normalny rast a vyvin svalov, funkciu krvneho obehu, nervoveho a zazivacieho systemu.
  • Niacin - podporuje funkciu zazivacieho ustrojenstva, koze a nervov. Rovnako ma nenahraditelnu ulohu pri premene potravy na energiu.
  • Vitamin B2 (Riboflavin) - hra dolezitu ulohu pri telesnom raste, obnove cervenych krviniek a uvolnovani energie zo sacharidov.
  • Vitamin B1 (Tiamin)- pomaha bunkam tela premienat sacharidy na energiu a je nevyhnutny pre spravnu funkciu srdca, svalov a nervoveho systemu.


Mineraly:
  • Vapnik - je jednym z najdolezitejsich mineralov v tele. Je zakladom zubov a kosti.
  • Fosfor - je dolezitou sucastou struktury kosti, zubov a membran.
  • Zelezo - hlavny vyznam zeleza spociva v jeho pritomnosti v hemoglobine a vo funkcii zabezpecovat prenos kyslika z pluc do celeho organizmu, najma do mozgu, ktoreho cinnost by sa bez kyslika v kratkom case zastavila.
  • Zinok - tvori jadro inzulinovej molekuly. Poruchy tohto mechanizmu sposobuju jednu z najcastejsich chorob cukrovku, ktora byva spojena so slepotou.
  • Horcik - je nenahraditelny pre mnozstvo telesnych funkcii, vratane prenosu nervovych impulzov, tvorby zubov a kosti a svalovych stahov. Horcik je potrebny pre velky pocet biochemickych reakcii v ramci metabolizmu.
  • Med - patri k najvyznamnejsim prvkom. Casto sa oznacuje za prvok krasy, pretoze skrasluje kozu a vlasy. Patri k prvkom imunity, pretoze posilnuje telesnu imunitu. Jej vyznam je vsak ovela vacsi a je tazko posudit, ktora z mnohych funkcii je najvyznamnejsia.



Granatove jablko



A ako dostat to zdravie z nich bez pracneho vyberania zrnka po zrniecku? Je to velmi jednoduche. Staci vam miska a varecha. Ja som pouzila valcek na chapati.



Jablko prerezeme na polovicu.

Granatove jablko


Vezmeme jednu polovicu a polozime si ju na dlan. Prsty roztiahneme, aby semena pomedzi ne mohli padat do mise. Dlan s jablkom dame nad misku a varechou udierame do jablka.

Granatove jablko



Udierajte, az kym nevypadnu vsetky zrnka.

Granatove jablko


Granatove jablko


Granatove jablko



A potom sa o tu dobrotu podelte s ostatnymi... alebo aj nie :)

Granatove jablko


Granatove jablko


Zdroj informacii: 
http://www.nutrition-and-you.com/pomegranate.html
http://www.okzdravie.sk

7 komentárov:

  1. granatove jablcko je super!!! nooo, s tym delenim na fotke...neviem, neviem, vyzera to byt na riadnu malu sukromnicku ;o))) zlatucka je!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nikomu nam nedala z tej velkej misky :) musela som vyplieskat po riti dalsie jablcka.

      Odstrániť
  2. toto je skvelý a velmi cenný clanok a návod....ja granátové jabká zboznujem, len mi vadí, ze mám po ich ocistení, zastriekanú celú kuchynu a tak veelmi rada tvoj návod vyuzijeeem...super, Miska!!!!Dakujem!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jaj tak to som rada, ze som trosku pomohla Slavka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak zase som mudrejsia, ja ich vyberam po jednom.Dakujem. Heli

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Kurník šopa tá má ale okále :-) a tuším má aj nechty nalakované.....parádnica jedna!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale coby, ja som staromodna :) nechty si mozu lakovat az o niekolko rokov...

      Odstrániť