streda, 7. marca 2012

2. blogove narodeniny a Sosovicove kari 2. (moja improvizacia)

Dnes ma moj blog 2. narodeniny. Pred rokom, ked to bolo presne 1 rok odkedy som ho zacala pisat, som si myslela, ze mozno este par dni a koniec... lenze behom tych par dni som dostala taku odozvu k receptom, aku som nedostala ani za cely ten rok blogovania. Ak varite, co tu citate, nie je pre mna vacsieho povzbudenia :)



Happy-Birthday-21





Dnes mam pre vas kari, ktore je troska podobne prvemu Sosovicovemu kari, ktore uz na blogu mam, ale predsa len sa lisi a to korenim, ktore mu doda zasa inu chut.


Sosovicove kari 2



CO POTREBUJETE:

200ml hnedej sosovice

1 lyzica ghee
1 plna lyzicka koriandrovych semien
3/4 lyzicky tmavej rimskej rasce
1/4 lyzicky semienok ajwain *
6 gulocok cierneho korenia
2 stredne velke cervene cibule
velka hrst cerstveho struhaneho kokosu

voda podla potreby
1/2 lyzicky kasmirskeho chilli korenia
1 lyzicka garam masala
1 bobkovy list*
sol

Sosovicove kari 2



AKO POSTUPOVAT:

Sosovicu si na 1 hodinu namocime do vody a poriadne preplachneme.

V hrnci zohrejeme ghee, ohen zmiernime a pridame koriandrove semienka, biely mak, ajwain, rimsku rascu a gulate korenie. Nechame rozvinut ich vonu. Pridame nakrajanu cibulu a poprazime domakka. Pridame struhany kokos a poprazime do hnedkava. Zmes nechame vychladnut trocha a rozmixujeme s asi 100ml vody na kasu. Kasu vratime do hrnca a pridame pohar vody. Kari privedieme k varu a ohen zmiernime.

Pridame kasmirske chilli korenie, garam masala a bobkovy list, premiesame. Pridame sosovicu a znova zvysime ohen, aby sa kari zacalo varit. Potom ohen znova zmiernime. Hrniec zakryjeme a sosovicu varime domakka. Ak by sa vam voda rychlo vyvarila, pridajte pocas varenia vriacu vodu. Kari musi byt troska hustejsie, nie ako polievka. Nakoniec hotove kari osolime, premiesame a nechame zakryte 10 minut postat.


Sosovicove kari 2


Podavame s dusenou ryzou.

* Ajwain a Bobkovy list su vyborne proti naduvaniu a na dobre travenie, preto sa casto pridavaju do strukovinovych jedal.



Sosovicove kari 2



A okrem dnesnych blogovych narodenin je dnes aj medzinarodny den vsetkych zien.... takze tato je pre nas :)






A celkom na zaver.... dnes sa tiez slavi Holi v Indii, co je oslava jari a den plny farieb. Ludia na seba hadzu farebne prasky a striekaju sa farebnou vodou. Ak ste v Indii, dnes zamknite biele kosele hlboko v skriniach :)


holi


(Zdroj obrazka.)

6 komentárov:

  1. vsetko najlepsie k druhym narodeninam, nech ta pisanie blogu nikdy neprechadza, lebo si velka inspiracia :)))
    ja som si svoje prve blog-narodky akosi neuvedomila a to boli dokonca na valentina :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. blahoželám k narodeninám a želám veľa, veľa chuti, nápadov a inšpirácie...nech sa darí :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Miska,krasne blogove narodeniny zelam,a nech ich tu oslavujeme este vela dalsich :))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Miska, pripajam sa k narodeninovym blogovym gratulaciam! A dakujem za recept - sa mi ho prave podarilo vypatrat :) - lebo prave idem varit podla Teba tuto sympaticku sosovicu :) A dufam, ze aj Teba v ramci sviatku Holi poliali minimalne farebnou vodou (vidis, mas to este skor, ako tu budeme celit podobnemu osudu na Velku Noc) :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Kumari :) veru ma nikto na Holi nepooblieval ani praskom neohodil. Ani som nepocula ziaden hluk z dediny, ze sa nieco dialo. Raz som Holi zazila v Mumbai, tak to bola ina ohadzovacka :D deckam len oci a zuby svietili z tych farebnych ksichtikov :)

      Odstrániť