streda, 21. marca 2012

Milujem ceske filmy a pohadky!

Tento blog je vacsinou o jedle a fotografiach z nasich vyletov. Ale dnes troska odbocim od temy. Vlastne ani tak velmi nie, suvisi to s tym, ze clovek vydrzi byt tak daleko od domova. Nebyt ceskych filmov, asi by mi bolo poriadne smutno. Lasku k ceskej kinematografii mi vypestovala moja mama. Od malicka sme s nou pozeravali ceske filmy, serialy a komedie. A ja som jej za to velmi vdacna, lebo ceskym filmom sa nevyrovna ziaden Hollywood. Vzdy, ked mi je smutno a zatuzim po domove, pustim si nejaky pekny cesky film alebo pohadku.... vidiet v nich to "nase" prostredie, krasnu prirodu a pocut znamy jazyk je take krasne... a take "doma".

Urcite mate aj vy tie svoje oblubene, ja sa zmienim aspon o niektorych, ktore su jednoducho moje NAJ....



Homolkovci.... rodina, ktora pripomina obcas "hen" susedov alebo aj nas samych :)) Najradsej z celej trilogie mam Hogo fogo Homolka. Tento film mi zarucene zdvihne naladu. Herecke obsadenie je uplne bezchybne! A jednou zo super scen filmu je aj tato:








Ked mi je smutno, pozeram Chaluparov. Pani Sovak, Kemr a pani Bohdalova su uzasni herci, ale dusu serialu dotvaraju aj vsetci ostatni "chalupari". Aj ked pochadzam zo Slovenska, pri pozerani tohoto serialu si vzdy poviem "holt doma je doma".... mozno aj preto, ze je to tiez najoblubenejsi serial mojej maminky. Je to serial pribehov obycajnych ludi, ku ktorym patrime my vsetci :)








Dalsimi oblubenymi filmami z detstva boli filmy s Tomasom Holym. Podareny chlapcisko, ktory mi pripomina moju mladsiu dceru :) hlavne tym potmehutskym usmevom. Jak vytrhnout velrybe stolicku a Jak dostat tatinka do polepsovny su dva perfektne filmy, ktore si pustam "v sezone". Ten zimny pocas Vianoc a ten letny pocas leta, ked dostanem chut pripomenut si ako vyzera ta nasa letna priroda... bez paliem a jasterov :)








Za cesku "klasiku" povazujem filmy S tebou mne bavi svet, Na samote u lesa, Marecku pojdete mi pero a Leto s kovbojem. Samozrejme to nie je klasika v tom pravom slova zmysle, je to skor taka komedialna klasika, ktoru miluje snad kazdy koho poznam. Vsetky Sverakovske diela su original s uzasnym humorom, s ktorym sa stotoznujem. Frazy a vtipy z jeho filmov bezne pouzivame doma a nikomu netreba nic vysvetlovat, vsetci vieme, co kto tym chcel povedat :) (a to som este nespomenula Cimrmanovky!) Tu su moje oblubene sceny z uvedenych filmov:




















Pan Marvan... alebo Andel? Spajam si ho skor s tymto menom. Ta rola mu super sadla. Neviem si predstavit nikoho ufrflanejsieho nez jeho :D asi preto, ze ja som tiez poriadne ufrflana....








Milujem kratke nedelne, ludske pohadky! Kazdu nedelu so sa tesila na poobedie, kedy si mama s nami sadla k televizoru a spolu aj s mojou sestrou sme pozerali tieto kratke rozpravky. Je skoda, ze dnes sa uz nic take pekne netoci pre deti...











Ceske kreslene a animovane pohadky! Krtecek, Potkali se u Kolina, Vceli medvidci, Makova panenka, Broucci, Mach a Sebestova.... bez nich by som kedysi ani nezaspala. Vecernicek musel byt.... dnes to nahradil Cartoon network a rozpravky ako Sponge Bob ;(














A nakoniec su to ceske pohadky a filmy, bez ktorych si neviem predstavit Vianoce.... S certy nejsou zerty, Dva mrazici, Byl jednou jeden kral, Princezna se zlatou hvezdou, Darbujan a Pandrhola, Hratky s certem, Obusku z pytle ven, Tri prisky pro Popelku....

















Urcite som nevymenovala uplne vsetky filmy a nespomenule vsetkych hercov, co si to zasluzia, asi by to bol velmi dlhy prispevok, ak by som mala, takze to zhrniem tak, ze milujem cesku filmovu klasiku a vsetkych hercov, co tam patria.... a teraz si idem uvarit kavu a dat Takovou normalni rodinku :)



9 komentárov:

  1. Nedokážem si predstaviť svoj život bez českých filmov a pohádek....žijem teraz v Česku a to ma na tom baví najviac. Telka u nás ide od rána do rána a vôbec mi nechýba, že nechytím ani jeden slovenský kanál :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. http://www.czfilm.eu/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Joooj Miška, parada :D Ja by som vedela dookola pozerat Jana Wericha a Stebou me baví svet, tieto Vianoce som cely film musela prekladať Ahmetovi, lebo sa čudoval čo sa tolko hihnim :)) a hihnil sa aj on potom :)
    no a Cimrman...moja srcovfka je Posel z liptákova (hlavne časť o ptakopyskovi) :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jan Werich bol mudry "pan myslienkar"" toho mam velmi rada :) Ono menovat by sa dalo strasne vela hercov a hereciek... nespomenula som Kopeckeho, Zazvorkovu, Buriana, Noveho, Janzurovu, Jiraskovu, Donutila, Postraneckeho, Kvetusku Fialovu a strasne vela vela..... keby sa im dalo nejak hromadne podakovat za to, ze urobili z ceskeho filmu to co urobili, tak to urobim, lebo si to fakt vsetci zasluzia.

      Odstrániť
  4. chcela som vložiť video, nejak mi to nejde :(, tak aspon link...

    http://www.youtube.com/watch?v=ZRf3tQfdf7g&feature=related&noredirect=1

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Zkuste take http://www.csfd.cz/film/71446-byli-jednou-dva-pisari/
    Moc podarene!

    OdpovedaťOdstrániť