piatok, 16. marca 2012

Mini "picky"

Posledny tyzden som bola chora. Po dlhom case ma zlozila akasi neprijemna brusna viroza. Najprv ma behom hodiny rozbolelo cele telo, az kosti som citila ako ma bolia, prepadla ma unava a 40-tky horucky. Na pohotovosti mi pan doktor oznamil, ze to nic nie je, len zmena pocasia (to je prosim pekne typicka indicka diagnoza :). Ale aj na zmenu pocasia mi predpisal pre istotu antibiotika a dalsie lieky. Cestou domov ma chytila v aute taka zimnica, az som si myslela, ze pridem o chrup.... Na druhy den v jemnejsich priznakoch sla k doktorovi s manzelom starsia dcerka a na treti den v miernych priznakoch mladsia, s ktorou som sla ja uz trocha "vykurirovana". Nestihala som ani upratovat, ani okolo steniatka behat, ani vyvarat nejake zazraky. Aspon, ze dobra nalada nas celkom neopustila a vsetko sme nakoniec spolu zvladli.
Ked som chora, uvedomim si, (aj) preco mam rada svojho muza. Stara sa o mna ako moja mama, ked som bola mala. Budi ma v noci na lieky, donesie mi vodu, stale sa ma pyta ako mi je a kazdu vetu zakonci slovickom "sweetheart".... :)

Dnes som trosku vymyslala, ale naozaj len trosku. Chcela som urobit radost detom. Tie maju najradsej jedla do ruky, jednohubky, ktore su male, ale chcu este a este.... a este :)




mini picky




CO POTREBUJETE (na 9ks):

200ml hladkej muky (pouzila som Maida)
sol
1 lyzicka suseneho drozdia
100ml teplej vody
muka na podsypavanie pocas miesenia

toping:
1 vajce
Cheddar
petrzlenova vnat (ja som mala len susenu, ale mozete dat cerstvu)
mlete cierne korenie
(v topingoch pustite fantaziu na "spacir", ja nabuduce skusim paneer, hodil by sa aj platok uvareneho zemiaku pod vajickovo-syrovu zmes, nejaka nadrobno nakrajana zeleninka, koriandrove pesto a syr...)




AKO POSTUPOVAT:

Z prisad na cesto vypracujeme cesto. Bude trosku vlhke, spracujte ho vareskou a nechajte na teplom mieste vykysnut. Misku zakryte utierkou.

Vykysnute poprasime mukou a znova premiesime v rukach. Cesto prenesieme na pomucenu pracovnu plochu a vyvalkame. Poharom vykrojime male picky, ktore ulozime na plech, ktory sme poprasili mukou.

V tanieriku si zmiesame prisady na toping, ktory nanesieme v rovnakom mnozstve na kazdu picku.

Ruru predohrejeme na 190-200st. a mini picky pecieme 15-20 minut.
(pred tym, nez idete jest, opraste muku zo spodu picky :) ak uprednostnite plech potriet olejom a nepouzit muku nan, mozete ich piect aj tak)


mini picky

1 komentár: