Preskočiť na hlavný obsah

Cuketovo - kakaovy kolac

V potravinach, kde chodim nakupovat mavaju na male mesto celkom dobry vyber zeleniny. Ale malokedy mavaju veci ako ladovy salat, por, brokolica, cervena, ci zlta paprika a cuketa. V piatok som bola na svoj pravidelny nakup potravin a na moje velke prekvapenie v samom hornom rohu chladiaceho boxu lezalo niekolko peknych kusov cukiet! Prvykrat, co som ich v tom obchode videla. Moj pohlad zafixovany na ne, drala som sa davom, aby sa mi aspon jedna jedina usla. Ukoristila som hned dve :) A po prichode domov som rozmyslala co teraz z nich urobim.....

Prvu cuketu som rodelila na dve polovice. Z prvej polovice som upiekla kolac a druhu pouzila na cestoviny. A druha cuketa caka este na nejaky napad, ktory mi dufam prebleskne hlavou coskoro.
Alebo sa necham inspirovat nejakym peknym receptom.

Dnes mam pre vas recept na kolac s cuketou.


Cuketovo kakaovy kolac




CO POTREBUJETE:

200ml cukety
150 - 200ml krystaloveho cukru (upravte si mnozstvo podla seba, ako sladke vam chuti)
200ml hladkej muky (pouzila som Maida)
1 plocha lyzicka prasku do peciva
2 vajicka
1 plna lyzica kakaa
100ml ghee alebo rastlinneho oleja




AKO POSTUPOVAT:

Cuketu nastruhame najemno a dame do misky. Pridame vajicka, cukor a zamiesame.

Cuketovo - kakaovy kolac



Pridame kakao a zamiesame.

Cuketovo - kakaovy kolac



Nakoniec primiesame muku zmiesanu s praskom do peciva a ghee.

Cuketovo - kakaovy kolac


Cesto vylejeme do olejom vymastenej formy.

Cuketovo - kakaovy kolac



Pecieme na 190st. 35 minut.

Komentáre

  1. Mne posledne cukety zial nestihli dorast, uplne malilinke uz zmrzli, bolo ich este vela...skoda. Cez leto, ked sa podari, urobim, cuketu mam velmi raa, mladucku aj surovu :-) Tvoj kolacik vyzera krasne stavnato...@askadaniela

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ano, bol stavnaty. Vzdy ked dam cuketu, mrkvu, jablcko, kolac je vyborny. Este cviklu musim skusit, stale sa na to len chystam a nakoniec ju upeciem :) Nabuduce.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára