Galette versus Pizza

V poslednej dobe som si vsimla jeden "modny trend" na foodblogoch. Pizza uz akosi nie je IN. Aj ked je to stale popularne jedlo, pomalicky ju zacina vytlacat iny "chlebovy kolac". V podstate si urobte normalne pizzove cesto, dajte oblubeny topping a okraje pizze ohnite dovnutra.... tradaa!!! A je tu Galette!

Aj ja som dnes bola IN a urobila som detom ako snack tuto "novodobu pizzu".

Zamiesila som si cesto na obycajny olejovy chlebik a kusok z neho odobrala. Vyvalkala som tenky plat, ktory som dala na pomuceny plech. Natrela som ho sosikom, na ktory som nedavno publikovala na blogu aj recept, pridala som nastruhany cheddar, nakrajane vajicka, posypala susenou bazalkou (pouzite cerstvu, ak mate!) a nadvihla okraje cesta, troska ich pritlacte - zlepte a potrite rozslahanym zltkom alebo len olejom. Galette som piekla na 200st. v rozohriatej rure 25 minut a ku koncu som este 8 minut dala zapekat zvrchu, aby pekne zhnedol. Staci tak malo.... nadvihnut okraje a ste frajeri ako Donna Hay! :D




galette



(Pozor, toto nie je naozajstny, pravy galette. Ten sa pripravuje celkom urcite inak. Nazvala som ho tu tak len kvoli tvaru - nadvihnutym okrajom.)

Komentáre

  1. vyzerá výborne, robil som dávnejšie niečo podobné, ale také chlebovejšie :) tiež všetkým chutilo...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Miska to vyzera tak super. Ake jednoduche a velkolepe:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To cesto ste nechali kysnut teda len 3 hodiny?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Cesto na "galette" kyslo len kym sa rura vyhriala, uz so vsetkym co nan islo. Dalej kyslo len zbytok cesta, z ktoreho som piekla chlieb.

      Odstrániť
    2. Dakujem,vyzera velmi chutne, asi ho dnes aj vyskusam!

      Odstrániť

Zverejnenie komentára