Kari s baby zemiackami a baby kukurickami

IMG_6421




CO POTREBUJETE:

14ks baby zemiackov
6ks baby kukuriciek

10ks mandli
2 lyzicky bieleho maku

na masala:
olej
1 lyzicka sezamovych semien
1 lyzicka koriandrovych semien
1/2 lyzicky cesnakovo-zazvorovej pasty
1/4 lyzicky kurkumy
2 stredne velke cervene cibule
1 vacsia paradajka
1 plocha lyzicka garam masala
100ml vody

1 mensia cervene cibula
150ml kokosoveho mlieka
1/3 lyzicky kasmirskeho chilli korenia
sol
koriandrova vnat


IMG_6410




AKO POSTUPOVAT:

Na suchej panvici opecieme biely mak a mandle. Mak musi troska zmenit farbu, malicko zhnednut a zavonay orieskami. Nenechajte ho zhoriek. Odlozime bokom.

1



Kukuricky povarime 12 minut a zemiacky (ocistene kefkou) povarime 15 minut. Odlozime bokom.

2



na masala:
V panvici zohrejeme olej. Pridame koriandrove a sezamove semena a nechame rozvinut vonu. Pridame cesnakovo-zazvorovu pastu a minutku poprazime na miernom ohni.

3



Pridame kurkumu.

4



Pridame nakrajanu cibulu a poprazime domakka. Pridame nadrobno nakrajanu paradajku a poprazime domakka.

5



Zmes nechame trocha vychladnut. Cibulovo-paradajkovu zmes a garam masala dame do mixera, pridame troska vody a vymixujeme na pastu. Potom pridame opecene mandle a mak a znova vymixujeme. Pastu odlozime bokom do dalsieho pouzitia.

6



V cistej panvici zohrejeme olej. Pridame na nakrajanu mensiu cibulu a na miernom ohni poprazime domakka.

7


Pridame vymixovanu zmes (masala) a premiesame. Pridame kokosove mlieko, sol a kasmirske chilli korenie, premiesame.

8



Kari privedieme do varu, ohen zmiernime, panvicu zakryjeme a povarime 3-4 minuty. Nakoniec pridame uvarene baby kukuricky (nakrajane na kolieska) a baby zemiacky (nakrajane na polovicky). Premiesame, odstavime z ohna, dochutime nasekanou koriandrovou vnatou a zakryte nechame 10 minut odlezat.

9



Podavame s dusenou ryzou.



IMG_6426

Komentáre

  1. mnam, no to musi byt fantastickeee! ja milujem baby kukuricky, ale u nas na tieto prisady-kukuricky,vratane baby zemiacikov este nie je sezona,tak si musime pockat na takuto dobrotu..ale uzasny receptik, hned by som si dala :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj,

    tvoj blog som objavila len prednedavnom, cez delikatesy (clanok o karfiole). Pacia sa mi recepty, niektore urcite vyskusam, ale hlavne sa mi paci tvoj slovnik - pripomina mi moju byvalu spoluziacku z kezmarku. Slova ako poprazit, zemiacky... si aj ty povodom z vychodu?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Katka, nie som z vychodu, pochadzam z Myjavy :) tesi ma, ze sa ti niektore recepty pacia, daj vediet ako chutilo, ak skusis.

      Odstrániť
  3. Uvařila jsem včera, k toma lecha paratha, nikoliv rýži. Zase jeden výborný recept téměř z ničeho. Díky. olga

    OdpovedaťOdstrániť
  4. To vyzera tak bozsky, len skoda, ze moj drahy je taky silny masozravec:) Velmi sa mi paci tento receptik a fotecka z hotoveho jedla je super.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Miska porad mi prosim, cim mozem nahradit biely mak. V UK som ho nevidela. Asi pridu nasi mladi, tak by som im to chcela urobit. A nemam ani kasmirske chilli korenie, tak dam iba normalne chilli? Dakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Biely mak ked sa nasucho opecie chuti ako oriesky. Asi by som miesto neho dala len kesu oriesky. Kasmirske chilli korenie je menej palive ako klasicke, takze ak pouzijes klasicke, daj ho asi tak 2/3 z mnozstva, ktore je uvedene pre kasmirske.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Prave som dovarila. Som zvedava na komentare zajtra:)Zajtra pridu moji indo-vegetariani:))) Dam vediet, ci som aspon trochu zvladla tento recept. Biely mak som uplne vynechala, kesu som zabudla kupit:)) Tak zatial...

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Skoda, ze tie kesu si nedala, dodaju kari celkom inu chut ako ked sa urobi len tak bez nich. Ten mak ma tiez svoju rolu co sa chute tyka. Ale aj tak daj vediet ako chutilo hostom :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ahoj Miska, som taka zaneprazdnena, ale chcem ti oznamit, ze sa konalo velke prekvapko a chutilo nielen im, ale aj mne a mladsej dcerke. Manzelovi uz pomenej, ale nevadi. Dakujem za receptik.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Adrika, som velmi rada, ze hostom aj vam chutilo...manzel potreboval asi maso, ze? :)

      Odstrániť
  10. Tento recept som robila ako vobec moje prve ozajstne vydarene indicke jedlo, varila som so surovinami, ktore som videla prvy krat v zivote a citila som sa:
    1. Vzrusujuco - ked to zacalo krasne vonat a ukazovat priznaky, ze sa to bude dat jest:)
    2. Sebaisto - kedze som mohla sledovat fotky a uistit sa, ze to robim spravne
    3. Pysne - ked volala indicka svagrina a mohla som jej len tak 'nahodou' prehodit, ze prave prazim mandle na omacku na kari
    4. Over the moon- ked svokor s manzelom povedali, ze to chuti ako z restauracie
    Pomohla mi ta rada s kesu orieskami, kedze nemam biely mak a dala som normalne zemiaky namiesto baby a bolo to aj tak vyborne. Dobra praca Miska, kde inde by som na takyto recept prisla. Je to recept, ked pride navsteva - neda sa pokazit a vyzera aj chuti luxusne. Vdaka!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Katka, si velmi mila a som strasne rada, ze si recepty vyskusala. Dakujem za chvalu a dufam, ze sa raz v Mumbai stretneme :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára