sobota 12. mája 2012

Balti matar paneer

Balti matar paneer



ČO POTREBUJETE:

(hrnček, ktorý som použila ako odmerku má 200ml)

400g Paneeru; pokrájaný na kocky
1 hrnček hrášku (použila som mrazený)
olej rastlinný 

1/3 hrnčeka bieleho nesladeného jogurtu (Dahi)
1/3 hrnčeka mangového chutney
1/2 hrnčeka paradajkového pyré (alebo pretlak)
1 lyžička strúhaného palmového cukru (jaggery)
2 ploché lyžičky Garam masala
2 väčšie strúčiky cesnaku; nastrúhané 
1/2 lyžičky kašmírskeho chilli korenia

150ml vody
soľ
100ml sladkej smotany


Balti matar paneer



AKO POSTUPOVAŤ:

Plech potrieme olejom, rovnomerne naň uložíme paneer v jednej vrstve, aby sa kúsky neprekrývali, pokvapkáme troškou oleja a dáme pod vyhriaty gril na 250st. Grilujeme do hnedkava. Odložíme bokom do ďalšieho použitia.
Alebo môžete paneer vysmažiť na troške oleja (nesmie sa fritovať) zo všetkých strán do hnedkava. Ja som po otvorení balíčka zistila, že je dosť rozbitý, preto som zvolila radšej gril.

V miske zmiešame jogurt, mangové chutney, paradajkové pyré, palmový cukor, garam masala, nastrúhaný cesnak a chilli korenie.

Balti matar paneer


V hrnci zohrejeme trochu oleja a pridáme jogurtovú zmes. Na silnom ohni povaríme asi 2-3 minúty. Potom pridáme vodu a privedieme k varu. Prevaríme ďalšie 3 minúty.

Pridáme paneer a hrášok, osolíme. Privedieme k varu, oheň zmiernime a zakryté varíme 5 minút. Po chvíľke premiešame. Nakoniec pridáme smotanu, premiešame, prejdeme varom a odstavíme z ohňa. Necháme odležať 10 minút.

Balti matar paneer


Môžeme podávať s Naanom, Paratha plackami, Chapati alebo inými obľúbenými indickými plackami.

4 komentáre:

  1. Tak dnes skúšam tento, uvidíme, čo povedia. Asi pridám aj kukuricu, naši ľúbia :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Fantastické jedlo! Ďakujem ti za recept Miška, kedykoľvek chcem "indiu", negooglim, ale rovno k tebe idem. Vždy nájdem, čo hľadám. Panír som dnes robila prvýkrát a vyšlo to na jedničku, aj vďaka tebe. Už si ho nabudúce môžem aj na menšie nakrájať, tak ako máš ty tu, ja som sa bála, že sa mi syr rozpadne, veď ho nepoznala.. tak som radšej väčšie kusy krájala, ale vidím, že to pekne drží pokope. Ďakujem ti dušička milá a pozdravujem do Indie, maj sa krásne aj s celou rodinkou! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Absolutně geniální, děkuji moc za srozumitelný recept s ingrediencemi, které lze sehnat

    OdpovedaťOdstrániť