Preskočiť na hlavný obsah

Kokum Sharbat

O plodoch Kokum som uz pisala TU. Tento napoj je dalsim "osviezovacom" v letnych mesiacoch. Je velmi zdravy (hlavne ak miesto cukru pouzijete palmovy cukor) a vyborny na upravu travenia. Je dobre ho pit po jedle v mensich davkach. Nie je sice nijak vynimocne chutny (aspon pre mna), ale moj manzel sa mu dnes velmi potesil. Recept je typicky pre malvani kuchynu, ktora sa vari v manzelovej rodine.


Kokum sharbat



CO POTREBUJETE:

75g Kokum
160ml horucej vody na jeho namocenie

320ml studenej vody
3/4 lyzicky ciernej soli (kala namak)
1 plocha lyzicka drvenej rimskej rasce
2 a 1/2 - 3 lyzice krystaloveho cukru (alebo palmovy cukor - jaggery)
5 guliciek cierneho korenia


Kokum sharbat



AKO POSTUPOVAT:

Kokum si na 1 hodinu namocime v 160ml horucej vody. Potom to rozmixujeme a cez sitko prepasirujeme. (Nevedela som co s tou duzinou, tak som ju vyhodila, ale nabuduce radsej zistim, ake dalsie vyuzitie ma.)

Podrvime rimsku rascu a cierne korenie a zmiesame to s cukrom a solou. Toto pridame k stave, ktoru sme dostali pasirovanim. Prilejeme 320ml studenej vody a dobre premiesame, aby sa cukor rozpustil.

Kokum sharbat



Podavame po jedle.

Komentáre

  1. vyzera to ako zdrava "kola" ;o) v kazdom pripade zaujimave, ma to aj nejaku specificku chut, ktora by sa dala k niecomu prirovnat?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Horkasto-kysle!! Pusu mi vykrutilo :D Ale tak to ma vraj byt, tak uz som ticho :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. jooooj ;DDD ale hlavne,ze je hlava rodiny spokojna ;o) to je dolezite... ale vyzera to fakt zaujimavo, nedala by som sa dlho nukat, aj napriek chuti, treba vyskusat vsetko ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. len kde zohnať koku mishka :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mimochodom volám sa askadaniela :-)Teší ma :-). Tvoje recepty sledujem už veľmi dlho, už som niektoré skúšala - placky a kuracie mäsko, ale musím takmer vždy improvizovať :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Noo toto je jeden z tych asi "neurobitelnych" na Slovensku, takze len citanie pre zaujimavost. Skoda, skoda... A improvizacia nevadi, ja mam rada, ked sa ludia snazia z toho co maju a nehladaju vyhovorky :) Aj mna tesi!

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára