Mangove chutney

V niekolkych receptoch som pouzila Mangove chutney, ktore bolo sladko-kyselkavo mierne palive. Chutney moze mat roznu chut podla toho ako je pripravene. Dnesny recept je chutovo velmi blizko tomu, ktore som pouzila ja pri vareni. Je to velmi jednoduchy recept a z mnozstva surovin, ktore uvadzam dostanete 1 maly pohar chutney.


mangove chutney 036





CO POTREBUJETE:

4ks maleho nezreleho manga (velkost plodov vidno na obrazku, kde ho drzim v ruke)
1/2 pohara krystaloveho cukru (1/2 pohara = 100ml); tu si budete mozno musiet prisposobit mnozstvo cukru podla chute manga
troska soli
1 celkom plocha lyzicka chilli fliackov
1/2 lyzicky drvenej rimskej rasce (pouzila som tmavu Shah jeera)
stipka Asafoetida (moze sa vynechat)

Ak viete, ze chutney hned nezjete a chcete, aby dlhsie vydrzalo v chladnicke, budete potrebovat aj 1 lyzicku octu. Ak chutney pouzijete rychlo behom par dni, ocot mozete vynechat.



mangove chutney 031




AKO POSTUPOVAT:

Mango poriadne umyjeme a osusime. Niekolkokrat donho pichneme vidlickou. Ruru predohrejeme na 200st. a mango dame na pekacik piect na 40-50 minut do makka (ako to robime s baklazanom pri recepte "Baklazanova bharta"). Jeho supka sa zo zelenej farby zmeni na hnedu a duzina celkom zmakne. Ked je mango upecene, nechame ho trocha vychladnut a duzinu zo supky vydlabeme (bolo jej za 1 a pol hrnceka = 300ml).

Do hrnca dame mangovu duzinu, cukor, chilli fliacky, sol, asafoetida, drvenu rimsku rascu a ocot (ak pouzijeme). Varime a miesame chvilu na miernom ohni, len kym sa cukor nerozpusti. Chutney nechame vychladnut, dame do dobre ocisteneho pohara, ktory poriadne uzavrieme a skladujeme v chladnicke.

1




Poznamka: Pre lahke vyhladanie receptov, v ktorych som Mangove chutney pouzila si najdite spojenie "mangove chutney" v Stitkoch (tagoch). Kliknutim na toto slovne spojenie najdete vsetky recepty s pouzitim Mangoveho chutney.

Komentáre

  1. skvelé, myslím, ze u nás nie je problem zohnat nezrele mango, su ho plne obchody :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. to vyzerá výborne....len neviem čo je to Asafoetida ...znie to tak eroticky :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tu vynechaj, ked nemas...ale zabila si to na zaver :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Miska, a ten ocot si dala, ked tam mas, ze ak davate? treba ho? vyzera to super, tiez sa chystam, chcela by som vyskusat aj ine chutney, teraz bude sezona grilovaciek, ako fajna omacka k masku .-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak to chutney skonzumujete rychlo netreba ten ocot. Ja ho nepouzivam az tak casto a vela, len obcas; dala som jednu malu kavovu lyzicku. Ako mi bolo povedane, vdaka tomu octu chutney dlhsie vydrzi.

      Odstrániť
  5. Michaela je rozdiel medzi rascou a rímskym kmínom, lebo v ak si to dám preložiť do google aj jedno aj druhé je cumin. Už som si kúpila mangá, chystám sa urobiť chutney podľa tvojho receptu. Eva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Obycajna rasca je v anglictine caraway seed, rimsky kmin je cumin. Rozdiel je vo voni aj v chuti. Neodporucam pouzit obycajnu rascu. Drzim palce, nech sa vam chutney vydari.

      Odstrániť
  6. Tak Michaela chutney je hotové, tie pečené mangá boli neskutočne dobré a aj chutney je dobré, len musím dať nabudúce menej cukru. Vďaka za recept. Eva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ano ten cukor treba ustrazit, zalezi na chuti mangovej duziny, ja som mala dost kysle manga, preto som dala az 1/2 hrnceka cukru. Ja nabuduce skusim s palmovym cukrom (jaggery), to bude urcite tiez dobre a zdravsie ako s bielym cukrom.

      Odstrániť
  7. Dobrý den, prosím Vás, je možné chutney zavařit? Recept se mi moc líbí a ráda bych ho dávala jako dárek k Vánocům. Jen netuším, na kolik a jak dlouho by se mělo zavařovat. díky a hezký den

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja myslim, ze by to slo, ale sama som to nikdy nerobila, takze vam konkretne neporadim.

      Odstrániť
  8. rasca neni kmin?aha,já myslela,ze je to jedno a to dane,zajimalo by me,zda to vubec Jde v cechach sehnat.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Odpoviem tu aj na vasu otazku ""Dobry den,chtela jsem se zeptat,mohu pouzivat na mangove hutney Normalni mango,co koupim v cr?pritel mi rikal,ze v índio mate nejake na vareni,lidi se to chuti?diky! "" Mango sa pouziva odroda, ak sa v danej oblasti pestuje. Hlavne je, aby bolo nezrele, teda kyselsie. Kmin a rasca su to iste, len v cestine je to kmin a v slovencine rasca :) V anglictine cumin. Ci sa da v Cechach zohnat netusim, mozno nejake specializovane obchody s exotickymi koreninami alebo bio obchody.

      Odstrániť
  9. noc diky za idpovedi,dneska jdu na to :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára