Preskočiť na hlavný obsah

Paneer Korma

Trochu ma posledne dni hnevala technika. Najprv mi odisla baterka na laptope, potom mi padli windows a dnes mi odisla nabijacka. Este, ze mam sikovneho sofera. Stacilo mu zavolat a kedze bol prave v meste, nabijacku mi neskor priniesol. A ja cela vytesena som sa nemohla dockat, kedy sa s vami podelim o dnesny recept.

Uz par dni chodim po troskach upratovat a znasat veci do nasho noveho byvania v meste. Ano, zasa sa stahujeme :) Ale velmi sa tesim. Byt je velky a pekny, hned cez cestu je skola, kam chodia obe dcerky, takze o starost s dopravou menej. Dnes som si bola kupit aj nejake kvetinky. Na balkon kari stromcek....


kari



... a dnu rastlinku, ktora sa vraj vola Night queen. Kvietky sa podobaju jazminu, ale nevonia. Priniesla som si k chlapikovi, co predaval pri ceste kvety aj svoj kvetinac a povedala, ze chcem aj hlinu. Vraj "no problem".... chytil kvetinach a stratil sa za kvetmi. Kedze musim vsetko vidiet, isla som za nim.... a objavila som jeho "zasoby hliny"... Som to samozrejme musela odfotit, lebo...

hlina



Denne dochadzanie do mesta je dost unavne. Asi hlavne pre deti, aj ked aj ja padam vecer do postele poriadne unavena. Este k tomu bolo teraz par dni vlhke dusno, ze sa clovek potil aj ked stal a ani nemrkol. Dnes sa ukazuju dazdove mraky a predpoved hovori o burkach...

No ale teraz uz k receptu, nech vas nenatahujem ako gumu na gatoch. Recept mam od sefkuchara Umang Datta a je to poriadna korma ako ma byt. Tak ak skusite, dufam, ze vam bude chutit tak ako nam :)


paneer korma 020


CO POTREBUJETE:

400g paneeru; pokrajaneho na kocky
200ml Khoya; nastruhana
200ml sladkej smotany
100g kesu orechov
70ml vody, v ktorej sme uvarili kesu orechy
2 lyzice ghee
2 vacsie cervene cibule
2 vacsie paradajky; rozmixovane na pyre
1/2 lyzicky cesnakovo - zazvorovej pasty
1 lyzicka kasmirskeho chilli korenia
1/4 lyzicky kurkumy
1/2 lyzicky garam masala
sol
1/2 lyzicky ruzovej vody (povodne sa mala pouzit Kewra water, ale nezohnala som ju; ako nahradu mi Umang poradil ruzovu vodu)
zelene chilli papricky na ozdobenie (mozete ich do kormy vmiesat nakoniec, pre extra palivu chut)



paneer korma 022



AKO POSTUPOVAT:

Kesu orechy dame do hrnca, zalejem vodou a privedieme k varu. Ked sa zacnu varit, ohen zmiernime a varime ich 15 minut. Potom odlozime ochladnut. Ked ochladli trocha, vymixujeme ich so 70ml vody, v ktorej sme ich varili na pastu. Odlozime bokom do dalsieho pouzitia.

V hrnci zohrejeme ghee. Pridame nakrajanu cibulu a prazime na stredne silnom ohni do hneda, az kym nezacne trosku hnednut. Potom pridame cesnakovo-zazvorovu pastu a minutku restujeme...

0


... dalej pridame pyre z paradajok a privedieme k varu. Znova ohen zmiernime a varime, kym sa ghee nezacne oddelovat. Trva to asi 15 minut. Obcas premiesame. Zmes nechame trocha vychladnut a rozmixujeme.

1


Paradajkovu zmes vratime do hrnca a znova privedieme do varu. Ohen zmiernime a varime 2 minutky. Obcas premiesame. Pridame sol, kasmirske chilli korenie, kurkumu a garam masala a 5 minut na miernom ohni varime. Obcas premiesame.

2


Teraz pridame sladku smotanu a nastruhanu khoya. Premiesame. Dalej pridame kesu pastu a premiesame. Zvysime ohen a pockame, kym to zacne bublat. Vtedy ohen zmiernime...

3


... a pridame paneer. Premiesame a nechame minutku prehriat. Nakoniec pridame ruzovu vodu, premiesame a odstavime z ohna. (Ruzova voda je velmi vyrazna, nedajte viac ako 1/2 lyzicky!)

4


Ozdobime prekrojenymi chilli paprickami a podavame s plackami. Napr.: Chapati, Paratha...


Khoya pravdepodobne nekupite na Slovensku v obchodoch. Je to vlastne zredukovane mlieko a mozete si to vyrobit aj doma. Nebude to v takej konzistencii, aby sa to dalo struhat, ale skor tekute. 

A kym som prispevok dopisala, rozprsalo sa vonku a hrmi :) Bude sa dnes dobre spat. Pekny vecer vam vsetkym...

Komentáre

  1. Miška, mám veľmi rada tvoj blog, tvoje recepty, tvoje fotky a postrehy zo života v ďalekej Indii ... a tiež sa mi veľmi páči aj tvoj "iný" (rozumej optimistický) pohľad na svet okolo nás, ktorý je mne osobne naozaj veľmi blízky a sympatický :)) ... Jana

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára