Sosovicova polievka

Tato sosovicova polievka je pre mna chut a vona domova. V anglictine by som to nazvala ako "comfort food". U nas doma ju vzdy vari moj ocino. Jednoducho preto, lebo ju vie uvarit najlepsie. Dostala som dnes na nu velku chut, ale kedze mi do nej chybala nejaka pikantna klobasa, ktoru pridava ocino, trocha som improvizovala.


Sosovicova polievka



CO POTREBUJETE:

200ml hnedej sosovice
asi 1 liter vody; podla toho aku hustu polievku chcete
2 vacsie mrkvy
1 petrzlen
1 mensia cervena cibula; vcelku
3 velke struciky cesnaku; vcelku
6 gulocok cierneho korenia
1 bobkovy list (pouzila som azijsky Tej patta)
1/4 lyzicky kasmirskeho mleteho chilli korenia + 1/2 lyzicky udenej mletej papriky
(moj ocino pridava pikantnu klobasu miesto chilli)
sol
4 struciky cesnaku, ktore sa pridavaju nakoniec nastruhane


Sosovicova polievka



AKO POSTUPOVAT:

Do hrnca dame sosovicu a dobre ju preplachneme vo vode. Cistu sosovicu zalejeme asi 1 litrom vody. Pridame ocistenu mrkvu, petrzlen, cibulu, cesnak, cierne korenie, bobkovy list, udenu papriku a chilli korenie (miesto udenej a chilli mozete pouzit klobasu). Polievku privedieme k varu, ohen zmiernime a zakrytu varime 15 minut.

Po 15 minutach vyberieme cibulu (aj klobasu, ak pouzijete a aj bobkovy list). Polievku varime dalej dalsich 15 minut.

Sosovicova polievka


Nakoniec pridame nastruhany cesnak, sol prejdeme varom a odstavime z ohna. Hrniec nechame zakryty a polievku v nom nechame stat aspon 10 minut. Sosovica sa vam pekne rozvari, takze netreba nicim zahustovat.

Dobre padne aj v lete, pocas horucich dni.



Sosovicova polievka

Komentáre

Zverejnenie komentára