sobota 22. septembra 2012

Ganesh festival - 2. deň

Druhý deň osláv Ganesh chaturthi sa začal zasa modlitbami, ktoré prišiel urobiť pán (pandit), čo prišiel aj deň pred tým. Počas dňa prebehli tri Puja. Na obed sa robilo tradičné zeleninové jedlo, ktoré sa volá Kandamula. Pripravuje sa výlučne z listov, koreňovej zeleniny, stoniek a rôznych semien, či plodov. Tradične by to malo byť len zo zeleniny, ktorú si človek sám zasadí a dopestuje a nepotrebuje na to pomoc žiadnych zvierat ako sú byvoli pri oraní napríklad. Kandamula nie je na pohľad príliš lákavé jedlo a priznám sa, že mi ani veľmi nechutilo. 

Zelenina na prípravu Kandamula:




Kandamula po uvarení.

 

Okrem toho sa varili iné chody a pripravovali sa tiež pražené Vada placky, ktoré sa robia z viacerých múk a korenín.








A takto vyzerala naša soška Ganesha po všetkých ceremoniách.

 

Nakoniec sme všetci zjedli obed a poobede sa konala na večer ešte jedna puja.

 

Odpočívali sme pred odnesením sošky na pobrežie Arabského mora. Tam sa odohrala ešte posledná Aarti, soška sa 3krát ponorila do mora a nakoniec vypustila na more so slovami "príď znova".









Ďalší deň sme si ešte boli nakúpiť nejaké potrebné veci, ja som si urobila malú radosť 🫣

 


Bola som pochodiť ešte nejaké trhy so zeleninou v časti Dadar east. Toto je konkrétne na Matunga trhovisku.



 


Fialové bulvy sú kvety bananovníka. Pod nimi sú stonky bananovníka. Tie malé zelené plody sa volajú Ambadi. Majú kyslú chuť a pridávajú sa do jedla Kandamula.




Vedľa zázvoru je kurkumový koreň.

 

Zľava v hornom rade je: baby baklažán, podlhovastý baklažán, karela, ridge gourd a baby fialový baklažán. To maličké vedľa červenej repy sa volajú Katol alebo Kanthil a je to horké ako karela.






Vodné gaštany (Water chestnut).



 

Tie dlhé tenké stojace sú Drumsticks -Moringa olejodárna.

 
(Slovenské názvy niektorých druhov nepoznám, tak budem musieť ešte pohľadať neskôr.)

A tak sa naša návšteva v Mumbai skončila, kufor je už zbalený a zajtra ráno cestujeme zasa domov ♥️

7 komentárov:

  1. Miška, tá zelenina je neskutočnáááááááá, najmä ten baklažán, krása pozerať!!! :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. presne som si toto iste pomyslela, ta zelenina je neskutocna! o niektorych som teda naozaj este ani nepocula. musi byt uzasne mat k dispozicii taky priamy zdroj roznorodosti :-)

      Odstrániť
  2. perfektné a zaujimavé, vďaka Miška :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. No tééééda čo ja všetko nepoznám. Miška Ďakujem za rozšírenie vedomostí:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Miska, vdaka za skvelu reportaz o oslavach ktore tu teraz prezivame!a tie tvoje recepty! Super! Vdaka tebe som znovu objavila caro pecenia aj tu u nas v indii! Som tiez zo slovenska a zijeme tu aj s rodinou viac ako rok. Velmi ma potesilo ze si tu lebo moje hladanie inych krajanov tu bolo neuspesne:(.ak budes mat chut a cas ozvi sa mi do mesta, ktore ma podla teba najhorsie znacenie.....:).944 555 1414. Zatial ahoj Andrea! A staatnu cestu domov!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj! Ciselko si ukladam a ozvem sa :) To si len 3 hodinky od nas!

      Odstrániť