nedeľa 9. septembra 2012

"Kakutur Jain temple" a "Sri Rajarajeswari temple"

Dnes sme si poobede urobili kratučký výlet len kúsok za mesto. 12 km od Nellore sa nachádza jainisticky chrám. Bola som v ňom prvýkrát pred 10 rokmi s mojím otcom, ale nedovolili nám vtedy fotiť. A tak sme dnes po rokoch išli znova skúsiť šťastie, či sa nám predsa len nepodarí pár obrázkov tohoto pekného chrámu. K chrámu chodia autobusy, takže je ľahko dostupný. Nachádza sa pri dedinkách Kakutur a Venkatachalam Mandal. Jainismus je jedným z náboženstiev Indie. Jedným z pravidiel tohoto náboženstva je nenásilie. Riadi sa ďalšími štyrmi pravidlami. Jainisti sú prísni vegetariáni. Viac o tomto náboženstve si môžete prečítať TU.

V hlavnej časti chrámu sa nachádza Boh Varthamana a okolo celej miestnosti je niekoľko ďalších malých sošiek. Chrám je postavený z červených kameňov, ktoré boli privezené z Rajasthanu. Pred vstupom do každého chrámu si treba vyzuť topánky. V chráme je prísne zakázané fotiť. Ale dnes som mala dobrý deň. Pána, ktorý má chrám na starosť som prehovorila na jednu fotku. Keďže sme šli skoro poobede, chrám bol prázdny a tak nebol nikto svedkom toho, že som si "ukradla" jeden obrázok. Celý chrám je ozdobený rôznymi soškami a celkovo pôsobí krásne. Dnes sa tam vo veľkom čistilo, na schodoch boli vedrá. Prerábajú tiež trávnik, ktorý bol kedysi pred chrámom, takže tam boli nanosené kôpky hliny. Prešli sme sa teda po okolí, ja a Saloni sme sa boli pozrieť vo vnútri chrámu. A tu sa s vami podelím o pár záberov.




Vstupná brána k chrámu.



Ujo pri bráne mi pekne zapózoval :)




























Holubník.












Vo vnútri chrámu.






Snaha je...


... ale ľudí to akosi nezaujíma :(











Cestou domov sme sa zastavili v hinduistickom chráme, ktorý je priamo v meste. Volá sa Srí Rajarajeshwari Temple. Z jeho histórie viem len toľko, čo som našla na internete. Hovorí sa, že Arul Jyothi Nagaraj Murtha, ktorý cestoval v roku 1965 do Vijaywada sa zastavil v Nellore, odpočinúť si. V otvorenej krajine cítil prítomnosť Boha a preto požiadal na tomto mieste postaviť chrám. Postupne boli v chrámovom priestore postavené menšie chrámy pre Bohov Ganesha, Subrahmanyeswara a Navagraha. Neskôr v roku 1999 bol pristavený chrám aj pre Bohyňu Gayatri a Boha Sundareswara. Nestihla som veľa nafotiť z tohoto chrámu, pretože sme prišli príliš skoro. Pán, ktorý ho má na starosť nás poslal preč s tým, že sa otvára pre verejnosť až o štvrtej hodine poobede. Takže len pár obrázkov, ktoré som stihla urobiť.











Vo vnútri chrámu.






Pred vstupom do hinduistického chrámu si môžete zakúpiť všetko na vykonanie puja. Kvety, kokosové orechy, sviečky atď.


A tak sme dnes strávili celkom pekne poobedie a po dlhom čase si urobili aspoň malý výlet.

2 komentáre:

  1. Ahoj Miška, mali ste krásny výlet a super že tentoraz dovolili fotiť, takto si sa mohla s nami podeliť o tú nádheru. Ten chrám je nádherný, spravila si nádherné fotky a aj modelka je krásnučká :-))....hmm a tie smeti, tak to nepochopím a robia to všade :-/

    OdpovedaťOdstrániť