Sacher torta

Nikdy som nejedla original, takze neviem porovnat chut. Ale tato torta nam vsetkym velmi chutila. Za recept dakujem Nelajsii.

Oktober je moje oblubene obdobie. Nielen preto, ze je to obdobie farieb a chladnejsieho pocasia. Vo vzduchu je v tomto case cosi ine. Svieze. Nieco, co uz nam nasepkava, ze ide zima a s nou sa blizia moje oblubene Vianoce. Chyba mi toto pocasie. Oktober je moj oblubeny mesiac aj preto, ze som sa v nom narodila. Nie zeby som narodeniny nejak specialne oslavovala. Zvycajne len upeciem tortu sama sebe :) Ale aj tak... A kedze cez vikend pravdepodobne zasa cestujeme do Mumbai na 2 tyzdnove prazdniny (pocas festivalu Navratri), tortu som piekla par dni vopred. 

Tento rok som sa rozhodla pre Sacher tortu, lebo kremovych mam uz akosi dost. V Mumbai som zohnala inak nezohnatelny marhulovy lekvar a tak som sa do nej konecne mohla pustit.



Sacher torta


 
CO POTREBUJETE:

6ks vajicok; oddelit zltka od bielkov
210g zmaknuteho masla na pecenie
210g praskoveho cukru
210g horkej cokolady (pouzila som horku Bournvile)
165g hladkej muky (pouzila som Maida)
2ks vanilkoveho cukru (dala som lyzicky vanilkovej aromy)
1/2 balicka prasku do peciva (dala som 1 plochsiu lyzicku)

marhulovy lekvar (nie iny!)

na polevu:
ak chcete polevu Ganache, prekliknite sa na recept SEM



Sacher torta
 

 
AKO POSTUPOVAT:


Zltka oddelime od bielkov. Z bielkov vyslahame tuhy sneh. Zltka vymiesame s cukrom maslom.

0
 

Potom do maslovej hmoty pridame roztopenu (nie horucu) cokoladu a znova vymiesame.

Sacher torta
 

Pridame vanilkovu aromu a premiesame. Postupne pridavame muku, do ktorej sme zamiesali prasok do peciva a vyslahane bielka. Sneh z bielkov zamiesavame opatrne.

Sacher torta
 

Formu na pecenie vytrieme maslom alebo olejom a vysypeme mukou.

Sacher torta
 

Cesto do formy nalejeme a rovnomerne uhladime. Dame piect do rury vyhriatej na 170st. na 50 minut.

Sacher torta
 

Upecenu tortu nechame dobre vychladnut. Vychladnutu vyklopime.

Sacher torta
 

Ja som ju dala na noc do chladnicky a dorabala som az rano. Po odlezani sa mi pekne dala prekrojit, bez mrvenia a trhania ako sa mi to stava, ked krajam cerstvy vychladnuty piskot.

Sacher torta


V hrnceku si zohrejeme marhulovy lekvar.

Sacher torta
 

Horucim lekvarom natrieme spodny plat torty a prikryjeme ho vrchnym. Tortu natrieme horucim lekvarom aj z vrchu.

Sacher torta
 

Urobime si polevu. Ja som pouzila Ganache.Do hrnca som dala 180ml sladkej slahackovej smotany a polamala do nej 220g horkej cokolady Bournvile. Hrniec som dala na ohen a pockala, kym sa na okrajoch smotany zacnu robit bublinky. Nesmie sa vsak varit. Potom som ohen vypla a za miesania nechala cokoladu v smotane rozpustit. Este horucu polevu som vyliala na tortu a dala vychladit.

Sacher torta
 


Slahacka, ktora sa u nas predava sa neda vyslahat, takze tortu sme mali bez nej.



Doplnenie z 10.10.2012
Dostala som mail od Jeanette E. s tymto textom:
""Videla som tvoj recept na Sacherovu tortu a neda mi nepripomenut, ze Sacherka sa nikdy nesmie prekrojit. Neplni sa nicim. Po upeceni sa korpus potre marhulovou marmeladou a potom sa poleje polevou. Ked je totiz ta torta prerezana a naplnena, uz sa nesmie volat Sacherova
 Nepatri do nej v ziadnom pripade ani prasok do peciva. Tam pride iba ta hromada vajec, z ktorych je torta lahka ako paper.  Torta sa nikdy nerobi z hladkej muky, vzdy z polohrubej.""

Dakujem za upozornenie, urcite to pomoze aj inym, ked budu chciet skusit piect :)

Komentáre

  1. Miska ,tvoja Sacherka vyzera byt taka stavnata, len sa do nej zahryznut...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásna tortička , cesto ma zaujalo s čokoládou som ešte neskúšala . Vďaka za inšpiráciu :-) .

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Aj bola stavnata, pekne cokoladova, no fakt vyborna. Som sa cudovala, ze detom tak chutila, lebo vzdy skor chceli s plnkou a ozdobenu lentilkami. Ale marhulkovy lekvar sa u nas tazko zhana a aj bol drahy, lebo som ho kupila nakoniec v Mumbai v dovozovom obchode, takze toto bolo vynimocne pecenie.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. A lentilky rodinné :(, ale vyzerá mňamkovito :)
    vieš kto píše :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lentilky ked tak dam na Sanabkinu na konci mesiaca :) Viem kto pise.

      Odstrániť
  5. Ahoj, mam moc rada tvuj blog, jak recepty, tak vsechno ostatni:) Ted mi to neda nekomentovat, ale myslim si, ze recept jak jsi ho napsala je spravne. Dort ma byt proriznuty a marmelada ma byt uvnitr:) Jednou jsem se o to hadala s kamaradkou a nasly jsme, ze podle potomku Sachera je jedina spravna verze ta preriznuta. (http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sachertorte_DSC03027.JPG)

    Kazdopadne chutnat dobre to bude urcite tak jak tak:) Mej se moc hezky, tesim se na dalsi clanky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Priznam sa, ze vobec neviem ako taka autenticka Sacherka vyzera, ci chuti :) Ale s tou marmeladou v strede bola dobra, stavnata a nabuduce, ked ju budem robit, urobim ju rovnako :)

      Odstrániť
  6. Torta vyzerá skvele,šťavnato, nieje sucha ako niektoré iné..chystám sa ju spraviť teraz na Veľkú noc, tak dufam, že sa mi podari a bude vyzerať aspoň z polovice tak dobre ako tvoja. Len momentálne nemáme tortovú formu,takže bude sacherová kocka :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak veru, tato sacherka nie je sucha. Tvar jej na chuti urcite neuberie, tak dufam, ze bude chutit aj vam :) Zelam pekne sviatky.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára