Sisky ako od babicky

Dnesnym dnom sa skoncili dolezite polrocne pisomky v skole. Pekne sa nam zamracilo a pripomenulo mi to zasa jesenny den. Rozhodla som sa teda urobit sisky. Ani neviem preco, ale sisky mi pripominaju jesen, tu nasu u nas, na Myjave. Casto sa u nas sisky nerobili, bola to skor babickina "parketa". Ale jesen mam spojenu aj s mojou babickou, takze zaciatok dvojtyzdnovych prazdnin a koniec pisomkoveho obdobia sme "oslavili" takymi klasickymi babickovskymi siskami.  (Keby ich dnes videla, urcite by bola na mna pysna.)



sisky 037



CO POTREBUJETE:

500g hladkej muky
(pouzila som Maida; porovnatelna s hladkou mukou 00)
stipka soli
1 lyzica suseneho drozdia
50g krystaloveho cukru
4 zltky
4 lyzice rastlinneho oleja
4 lyzice rumu
asi 300ml tepleho mlieka

na polevu (robila som od oka):
slahackova smotana
obycajne maslo na pecenie
cukor
kakao



sisky 026



AKO POSTUPOVAT:

Muku preosejeme do misky. Pridame sol, cukor a susene drozdie a premiesame. Do stredu urobime jamku, pridame teple (nie horuce) mlieko, olej, vajicka a rum. Vymiesime cesto. Pocas miesenia budete mozno potrebovat este podsypat mukou, aby sa vam cesto nelepilo. Vymiesene cesto nechame v zakrytej miske kysnut 30 minut.  

sisky 016


Vykysnute cesto dame na pomucenu pracovnu plochu a znova premiesime v rukach. Vyvalkame asi na 2cm hrubku a kolieskovym vykrajovatkom alebo poharom vykrajujeme sisky. Nechame ich podkysnut, kym rozpalime dostatocne mnozstvo oleja v hrnci na vysmazanie.

sisky 018


Ked je olej dost horuci, olej zmiernime na strednu silu. Sisky donho opatrne vkladame vrchnou castou nadole. Oprazame pod pokrievkou asi 3 minuty, potom ich obratime a oprazame uz odokryte dalsie asi 3 minuty. Vysmazene vyberieme na ciste kuchynske papierove obrusky, aby odsali prebytocny olej.

Poznamka: Pocas prazenia sisiek do oleja mozeme vlozit par kuskov ocistenej mrkvy. Ked je uz hneda, vyberieme ju a vlozime nove kusky. Mrkva vraj zabranuje preprazaniu tuku. To je rada od mojej mamy, ktoru jej dala jej mama.

sisky 020


Sisky su ako makkucke vankusiky a vobec nie napite olejom. Uplne dokonale.

sisky 031



Suroviny na polevu som dala do hrnca naraz a dala zohrievat. Postupovala som ako pri priprave polevy Ganache. Teda nenechala som to zacat varit. Hned ako som zbadala male bublinky na okrajoch, hrniec som odstavila z ohna a maslo za staleho miesania nechala roztopit. Potom som kazdu sisku do polevy namocila a nechala zaschnut.  

sisky 025


A toto je na nasledujuce dva tyzdne odo mna posledny recept. O par dni odchadzame prazdninovat zasa do Mumbai. Zelam vam pekne jesenne dni :)

Komentáre

Zverejnenie komentára