pondelok 26. novembra 2012

Avarakkai Thoran

Mala som už pár týždňov doma jeden kokosový orech a keďže som nejakú dobu musela variť bez kokosu, len tam tak sám v kúte ležal. Včera som sa rozhodla, že ho rozbijem a na niečo už použijem. A vo vnútri ma čakal zošúverený "starček". Dužina už ani nedržala na škrupine, len tak sama vypadla a vo vnútri nebola žiadna voda. Ale dužina bola stále dobrá, pekne voňala a teda by bolo škoda ju vyhodiť, keď je použiteľná. 


1Avarakkai thoran 003


Preto som sa rozhodla použiť ju spolu s fazuľovými strukmi, ktorým neviem prísť na slovenské meno. V tamilskom jazyku sa im hovorí avarakkai a v angličtine som ich našla ako hyacinth beans. Možno vám napovie obrázok.



1zelenina 001




Thoran je druh jedla, ktoré nemá žiadnu šťavu, je to takzvané "stir fried". Väčšinou pozostáva zo zeleniny, kokosu, horčičných semienok, karí lístkov a ďalších mletých korenín. S jedlami pod týmto názvom sa stretnete hlavne na juhu Indie (Kerala).



1Avarakkai thoran 020



ČO POTREBUJETE:

16ks avarakkai
olej
3/4 lyžičky tmavého horčičného semienka
niekoľko karí lístkov 
1 lyžička cesnakovo-zázvorovej pasty (alebo čerstvý cesnak aj zázvor, nastrúhané)
1 väčšia červená cibuľa 
1/2 lyžičky mletej kurkumy
1 lyžička kašmírskeho chilli korenia
soľ




AKO POSTUPOVAŤ:

Struky umyjeme. Konce na všetkých odkrojíme a struky pokrájame na menšie kúsky.

1Avarakkai thoran 006


V hrnci zohrejeme olej. Pridáme horčičné semienko a počkáme, kým praskne. Potom pridáme karí lístky a necháme vypraskať. Ďalej pridáme cesnak a zázvor (alebo pastu) a chvíľočku na miernom ohni popražíme.

1Avarakkai thoran 013


Pridáme nadrobno nakrájanú cibuľu a restujeme domäkka.

1Avarakkai thoran 014


Pridáme kurkumu a chilli korenie, premiešame.

1Avarakkai thoran 015


Ihneď pridáme nakrájané struky, osolíme a asi 10-15 minút restujeme na miernom ohni. Hrniec nezakrývame a občas premiešame.

1Avarakkai thoran 016


Keď sú struky mäkké, pridáme kokos a asi 2 minútky ešte restujeme. Občas premiešame.

1Avarakkai thoran 019


Takýmto spôsobom si môžete upraviť akékoľvek druhy fazuľových strukov.

Podávame s plackami.

3 komentáre:

  1. toto by som veľmi rada ochutnala, kedže kokos ľúbim a tiež aj struky, krásny recept a zaujimavý :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Eraserhead
    Tá ryba patrí do čeľade Bramidae, ktorá má (podľa zdrojov 20-21 poddruhov)
    Tiež by som hľadal podľa latinského názvu.
    Napríklad: Atlantic pomfret = Brama brama = Pražma atlantická
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:087:0070:0108:SK:PDF

    OdpovedaťOdstrániť