Preskočiť na hlavný obsah

Fazulova polievka


IMG_7681



CO POTREBUJETE:

150ml hrncek fazule Rajma
1 azijsky bobkovy list (tej patta)
2 struciky cesnaku
1 cervena cibula
5-8 guliciek cierneho korenia
2 vacsie mrkvy
1 velky zemiak
stipka majoranu
cerstva koriandrova vnat
sol
voda podla potreby 
stipka mleteho chilli korenia

na zasmazku:
olej (ghee)
1 lyzica muky (pouzila som maida)
1 plocha lyzicka mletej sladkej cervenej papriky
studena voda


IMG_7691



AKO POSTUPOVAT:

Fazulu si na noc namocime. Rano vodu scedime, fazulu preplachneme, dame do tlakoveho hrnca a zalejeme vodou (500ml). Pridame ocistenu cibulu, cesnak, bobkovy list, cierne korenie. Fazulu pod tlakom uvarime domakka, asi 25-30 minut od natlakovania. (Ked hrniec zacne pistat, ohen zmiernime.)
IMG_7664


Po uvareni fazule, ked z tlakoveho hrnca unikne vsetka para a otvorime ho, pridame ocistenu a nakrajanu mrkvu a zemiak, osolime, ak treba dolejeme vodu (ja som pridala dalsich 200ml vriacej vody) a polievku znova privedieme k varu.

Kym sa zelenina v polievke vari, pripravime si zasmazku. V hrnci zohrejeme olej, orestujeme na nom chvilku muku, potom pridame sladku mletu papriku (nerestujeme, aby nezhorkla) a zalejeme studenou vodou (asi 200ml). Zasmazku hned vlejeme do polievky (ja som pridala este stipku mleteho chilli korenia), pridame stipku majoranu a este 10 minut ju povarime alebo kym zelenina nie je makka. 

2


 Do hotovej polievky primiesame nasekanu koriandrovu vnat. 
IMG_7668


Polievka by mala byt pomerne husta.



IMG_7683


Inspiracia.

Komentáre