Baranie Vindaloo.... alebo skor kari?

Zaujal ma pekny obrazok, super vyzerajuceho vindaloo. Po precitani receptu sa mi to akosi nepozdavalo. Hned mi udrelo do oci kokosove mlieko. Myslim, ze som pred tym nevidela recept na vindaloo, kam by slo kokosove mlieko. Ale riskla som a recept vyskusala. Varila som podla receptu na blogu Kitchen corner.



22baranie vindaloo 028


CO POTREBUJETE:

500g baranieho masa (curry cuts) 

na marinadu:
3 cervene susene chilli papricky 
100ml kokosoveho mlieka 
1 lyzicka vinneho octu 
1 lyzicka cesnakovo-zazvorovej pasty 
4 klinceky 
kusok skorice 
1/2 lyzicky rimskej rasce 
1/2 lyzicky horcicnych semienok 
1/3 lyzicky mletej kurkumy 
1/4 lyzicky mleteho cierneho korenia 
sol 
1 lyzicka struhaneho palmoveho cukru (jaggery) 

dalej:
3 lyzice ghi 
1 velka cervena cibula 
4 naberacky baranieho vyvaru
koriandrova vnat



22baranie vindaloo 032



AKO POSTUPOVAT:

Maso preplachneme pod tecucou vodou a dobre scedime. 

V miske zmiesame kokosove mlieko a ocot a namocime v nom na pol hodiny chilli papricky. 

22baranie vindaloo 003


Potom dame kokosove mlieko s chilli do mixera, pridame cesnakovo-zazvorovu pastu, skoricu, klinceky,  rimsku rascu, horcicne semienka a dobre rozmixujeme.

22baranie vindaloo 007


Tymto zalejeme maso. Pridame kurkumu, mlete cierne korenie, sol a palmovy cukor. Premiesame a nechame (najlepsie cez noc) odlezat v chladnicke.

22baranie vindaloo 009

22baranie vindaloo 010


V hrnci zohrejeme ghi. Pridame maso (bez marinady, ktoru prelejeme do mensieho hrnca) a maso 5 minut na silnom ohni opekame. Pridame nadrobno nakrajanu cibulu a na silnom ohni dalej varime dalsie 3 minuty.

22baranie vindaloo 016


Kym sa maso a cibula varia v mensom hrnci zmiesame zostatu marinadu a vyvar a privedieme k varu. Na miernom ohni vyvar varime, kym ho nepridame k masu.

22baranie vindaloo 017


Po troch minutach varenia masa s cibulou pridame vriacu marinadu s vyvarom. Ohen zmiernime, hrniec prikryjeme a kari varime, az kym maso nie je makke. Asi 40-50 minut.

22baranie vindaloo 018


Nakoniec pridame trocha nasekanej koriandrovej vnat, premiesame, odstavime z ohna.

22baranie vindaloo 019



Moje poznamky k tomuto receptu:
V povodnom recepte bol cukor, ja som ho vymenila za palmovy cukor, ktory ma lepsiu chut a je "zdravsi". Miesto oleja som pouzila ghi. Miesto mleteho cierneho korenia je lepsie pouzit gulate cierne korenie, ktore treba pridat pri mixovani s ostatnym korenim. Pouzila som ovela menej chilli papriciek (aj ked prave vindaloo by malo palit). Na moj vkus vsak bolo palive az-az a chutilo naozaj vyborne. Miesto vody som pouzila vyvar a nakoniec som pridala koriandrovu vnat, ktora v povodnom recepte nebola.

Komentáre