Malai Makhana Matar


22suroviny 003



Stale som neprisla na to, ako sa po slovensky vola rastlina, ku ktorej tieto jedle semena patria. V juznej Indii su oblubenym snackom. Doteraz som ich nekupovala, lebo som nevedela co s nimi. Natrafila som na niekolko zaujimavych receptov s nimi a rozhodla som sa vyskusat aspon jeden a ochutnat tieto semena. Mna nijak zvlast neohurili, chut nemaju ziadnu, dokonca mi to ani nevonalo, ked sa pridali do omacky (vonalo az neskor, ked sa kari troska "ulezalo"). Omacka chuti dobre, odporucam to kombinovat bud s tym hrachom alebo s karfiolom alebo jednoducho niecim zeleninovym. Manzel zjedol v tichosti vsetko, takze jemu pravdepodobne chutilo :)



22makhana matar 031



CO POTREBUJETE:

2 pohare lotosovych semien (makhana)
1/2 pohara mrazeneho hrachu
1 velka paradajka
olej
1 velka cervena cibula
1/2 lyzicky cesnakovo - zazvorovej pasty (alebo cerstvy zazvor aj cesnak nastruhat)
1/3 lyzicky mletej kurkumy
1/2 lyzicky mleteho koriandru
1/2 lyzicky garam masala
1/2 lyzicky chilli korenia
1 pohar vody
sol
50-80ml sladkej smotany
koriandrova vnat


22makhana matar 027



AKO POSTUPOVAT:

V hrnci zohrejeme olej. Pridame nadrobno nakrajanu cibulu a restujeme dohnedkava. Pridame struhany zazvor a cesnak a este chvilu restujeme.

22makhana matar 005


Potom pridame paradajku, ktoru sme rozmixovali na pyre. Na miernom ohni povarime asi 3 minuty.

22makhana matar 006


Pridame kurkumy, mlety koriander, chilli korenie a garam masala, premiesame.

22makhana matar 009


Dalej pridame pol pohara vody a privedieme k varu.

22makhana matar 010


Potom pridame lotosove semena, mrazeny hrach...

22makhana matar 012


.... a druhu polovicu pohara vody. Osolime a premiesame. Pockame, kym voda zacne zasa bublat. Hrniec prikryjeme a kari povarime 3 minuty na miernom ohni.

22makhana matar 013


Pridame sladku smotanu a prejdeme minutovym varom.

22makhana matar 015


Nakoniec primiesame nasekan koriandrovu vnat a hrniec odstavime z ohna.

22makhana matar 016


Podavame s Ryzou ochutenou rimskou rascou (Jeera rice) alebo s plackami Paratha.



Inspiroval ma tento recept.

Komentáre