štvrtok, 16. januára 2014

Zemiakovo - cicerova polievka

22IMG_7021



CO POTREBUJETE:

3 hrste sucheho cicera
voda na uvarenie cicera; tu si potom odlozime
1 bobkovy list
1 vacsi zemiak
olej
1 vacsia cervena cibula
4 struciky cesnaku
1 paradajka
1/3 lyzicky rimskej rasce
1/3 lyzicky mletej kurkumy
1/3 lyzicky mleteho chilli korenia (alebo pouzite sladku mletu papriku, ak vam nevyhovuje palive jedlo)
sol
100ml kokosoveho mlieka
cerstva koriandrova vnat



22IMG_7015



AKO POSTUPOVAT:

Cicer si na noc namocime. Rano vodu zlejeme a vymenime za novu (pridame jej dostatok, aby sme mali dost vyvaru potom na polievku). Pridame bobkovy list a cicer uvarime domakka v tlakovom hrnci. Varime asi 15 minut od natlakovania hrnca na miernom ohni bez hvizdalky.

22IMG_7003


V hrnci zohrejeme olej. Pridame nakrajanu cibulu, cesnak a restujeme domakka. 

22IMG_7001


Potom pridame paradajku a na miernom ohni pod pokrievkou ju udusime domakka. Zmes nechame trocha vychladnut a rozmixujeme na pastu. Ak treba pouzit tekutinu pri mixovani, pouzite vyvar z cicera.

22IMG_7002


Hrniec, kde sme restovali cibulu a paradajku neumyvame. Olej, ktory v nom zostal znova zahrejeme a pridame rimsku rascu. Minutku restujeme, aby uvolnila vonu.

22IMG_7005


Potom pridame ocisteny a nakrajany zemiak, kurkumu a chilli korenie. Premiesame. 

22IMG_7006


Pridame cibulovo-paradajkovu pastu a znova premiesame.

22IMG_7008


Pridame vyvar z cicera, sol, premiesame a polievku  privedieme k varu. Ked sa voda zacne varit, ohen zmiernime a polievku varime pod pokrievkou, kym zemiaky nezmaknu.

22IMG_7010


Potom pridame uvareny cicer...

22IMG_7011


... kokosove mlieko a polievku nechame este 2 minuty povarit.

22IMG_7013


Nakoniec pridame nasekanu koriandrovu vnat a polievku odstavime z ohna.

22IMG_7014


9 komentárov:

  1. Miska ako dlho sa bude ten cicer varit v normal hrnci? Dakujem x tasnim

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja veru ani neviem, vzdy som ho v tlakovom robila. Ale myslim, ze aj hodinu. Cicer je dost tvrdy, radsej ho daj do tlakoveho ak mas. Alebo pouzi konzervu.

      Odstrániť
    2. dakujem...tlakovy som mala..ale dala som svagrinej, lebo ja s tym neviem robit nikdy som nerobila hahaha

      Odstrániť
  2. ani cicer, ani tlakovy. normalne daj namocit na noc ako fazulu...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ?? neviem na co konkretne je toto reakcia.

      Odstrániť
  3. Dobry den, chcela by som sa spytat, pre kolko osob su robene Vase recepty - nie len tento, ale celkovo. Podla mnozstva surovin sa mi to zda ako porcia pre jedneho, max. dvoch ludi, ale zdanie mozno klame. Dakujem za info.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vacsinou pre dve alebo 4 osoby. Kari sa podava s ryzou a dalsou zeleninou a niekedy aj placka, preto sa z kazdeho dava na tanier trocha. Mozno sa zda, ze je to malo podla rozpisu surovin, ale ja varim jedla vacsinou tak, ze su na 1 den. Teda neskladujem jedlo v chladnicke.

      Odstrániť
  4. Polievka je vynikajuca, prva cicerova, z ktorej som zjedla hned dva taniere.

    OdpovedaťOdstrániť