Preskočiť na hlavný obsah

Cuketové karí s lososom - recept od pani Mišinskej

Dnes mam pre Vas nieco nove. Prisiel mi jeden mily e-mail od pani Gitky, v ktorom mi poslala recept na kari, ktore pripravuje ona. Recept sa mi paci a kedze mi s receptom poslala aj fotografie postupu, napadlo ma uverejnit to na blogu pekne tak, ako to ona pripravila. Predstavujem Vam teda pani Gitku:





""Volám sa Gitka Mišinská a pochádzam a bývam v Košiciach. Mám 65 rokov a som už druhý rok na starobnom dôchodku. Som taká akčnejšia  "stará vykopávka", ktorá má množstvo koníčkov. Predovšetkým sú to knihy, hudba, venujem sa ľahšej turistike (vzhľadom na problémy s kĺbmi), s manželom viackrát do týždňa chodievame plávať, ale venujem sa aj charite - pomáham so sestrou ľuďom, ktorí sa ocitli v hmotnej núdzi - robíme zbierky šatstva, potravín a tie potom posielame alebo osobne odovzdávame tým, ktorí to najviac potrebujú.
Som členkou v jednom občianskom združení, www.nanicmama.sme.sk, kde sú dobrovoľne združené ženy z celého Slovenska, šikovné žienky, ktoré sa zaoberajú tvorbou nádherných vecí.... artmamky, sladké žienky so svojimi sladkými rukami a obrovským dobrým srdiečkom.... tortárky, ktoré tak isto pomáhajú tým, ktorí to potrebujú. Je to komunita žien, ktoré sa stretávajú na regionálnych stretnutiach ale aj celoslovenských viac denných, kde si odovzdávame skúsenosti, robievame charitatívny bazár a výťažok ide na podporu ľudí v hmotnej núdzi. Keďže máme radi humor a zábavu, tak si zaspievame, mávame aj karneval, vždy zameraný na určitú tému......."Hviezdy filmového plátna", "Pyžamová", "Rozprávka" a pod. Sú to prekrásne stretnutia, ktoré ma nabíjajú pozitívnou energiou, vytvorili sa nové priateľstvá a aj keď nás delí zopár stoviek kilometrov,
stále si vieme jedna druhej poradiť, povzbudiť a aj pomôcť.
Mám dve dospelé dcéry a 24 ročného vnuka a 7 ročnú vnučku, za ktorými často cestujem, keďže žijú v Bratislave. Veľmi rada varím a aj pečiem... (teraz síce už pomenej, lebo sme s manželom len dvaja), ale zapájam sa do akcií napr. "Darujme sladké Vianoce", kde napečené pečivo a koláče putujú do krízových domovov, detských domovov a rodín, ktoré sú chudobné, a tak isto vypekám v rámci mojej rodiny. Varenie bolo vždy mojím koníčkom, manžel má radšej klasické jedlá Slovenskej a Maďarskej kuchyne, ale keďže asi pred 20-timi rokmi pôsobil pracovne 4 roky v Indii, priblížila som mu Vašimi receptami aj tieto obdobia, na ktoré veľmi rád spomína. Mne vzhľadom k mojim zdravotným problémom vyhovujú ľahšie zeleninové jedlá, ryby, morské plody, milujem taliansku kuchyňu a keďže stále hľadám nové možnosti ako si rozšíriť jedálniček, tak čisto náhodou som natrafila na FB na stránku "Recepty z Indie". Upútala ma, nakoľko som zopár krát ochutnala indickú kuchyňu (v Bratislave) a veľmi mi chutila. Zvlášť ma upútali recepty zo zeleniny a rýb, zopár som vyskúšala a stali sa mojimi obľúbenými, nakoľko sú úžasné. Je skvelé, že už aj u nás v Biopotravinách sú dostať koreniny, ktoré táto kuchyňa vo veľkom používa, zadovážila som si ich a vždy sa teším na nový recept.
Gitka (Pegy) Mišinská""



unnamed


Cuketové karí s lososom


Suroviny:

2Kuscuketa
2Kusčervená cibuľa
3Kusparadajka
1Polievková lyžicaghee (prečistené maslo)
1⁄2Čajová lyžičkanastrúhaný cesnak
1⁄2Čajová lyžičkanastrúhaný závor
1⁄2Čajová lyžičkarímska rasca
1⁄2Čajová lyžičkahorčičné semienko
1⁄2Čajová lyžičkafenyklové semienko
1⁄3Čajová lyžičkakurkuma
1⁄2Čajová lyžičkagaram masala
1⁄3Čajová lyžičkamleté chilli korenie
1⁄2Čajová lyžičkamletý koriander
Trochamorská soľ
Štipkasenovka grécka
Štipkakorenie asafoetida
2Kusfilety z lososa
Trocha čerstvej alebo sušenej koriandrovej vňate



Postu prípravy:

V panvici zohrejeme ghee. Pridáme rímsku rascu, horčičné semienka, fenyklové semená, kurkumu, na špičku noža sénovky gréckej, nastrúhaný zázvor a cesnak. Počkáme kým semienka vypraskajú a uvoľnia vôňu. Pridáme nadrobno nakrájanú cibuľu a restujeme asi 2 minúty.

cuket.ragú2


Pridáme na kocky nakrájanú cuketu, osolíme podlejeme troškou vody, zakryjeme pokrievkou a dusíme asi 3 minúty.

cuket.ragú3


Potom pridáme nakrájané paradajky, štipku korenia asafoetida, mletého chilli korenia, korenia garam masala, mletý koriander a ešte spolu dusíme asi 3 minút.

cuket.ragú4


Umyté a osušené filety z lososa osolíme, posypeme troškou sénovky gréckej a na panvici na ktorej sme si rozohriali ghee z oboch strán opečieme .... cca 3 minúty z jeden aj druhej strany.

cuket.ragú5


Opečené filety nakrájame na menšie kúsky, vložíme do cuketového karí, pridáme čerstvý alebo sušený koriander a premiešame, aby sa všetky chute spojili.

cuket.ragú6


Môžeme podávať buď samostatne, alebo s plackami a ryžou.

Komentáre

Zverejnenie komentára