štvrtok 27. marca 2014

Domaca horcica

Od kedy som v Indii, od vtedy mam problem s kupovanim hotovej horcice. Snad len v Pondicherry mavali vzdy dobry vyber, inak si vzdy nosim jedno balenie z Mumbai, z obchodu s dovozovym tovarom. Nedavno som narazila na jeden navod, ako si taku horcicu doma pripravit. Musela som si upravit pomer surovin, ktore tam boli, lebo z prvej varky bola horcice strasne kysla a slana, ale po upravach je horcica na moj vkus dokonala.


22IMG_9190



CO POTREBUJETE:

1 plna polievkova lyzica vacsich tmavych horcicnych semienok
1 plna polievkova lyzica mensich tmavych horcicnych semienok
4 plne polievkove lyzice zltych horcicnych semienok 
(tie su najjemnejsie a najmenej pikantne)
125ml mleteho horcicneho prasku 
(ten je tam kvoli konzistencii)
1 polievkova lyzica octu 
(najlepsie biely vinny, ale ja som nemala a pouzila som biely chilli ocot)
125ml vody
1 polievkova lyzica medu
asi 1/2 kavovej lyzicky soli 
(dochutit podla potreby, radsej menej a pridavat)

Horcicne semienka si mozete namiesat podla seba. Teda pomer druhov. Robila som uz aj len zo zltych a to bola najjemnejsia a velmi dobra horcica, takze staci len skusat a najst si tu svoju chut.




AKO POSTUPOVAT:

Vsetky horcicne semienka dame na rozhorucenu panvicu a chvilku na stredne silnom ohni opekame, aby uvolnili vonu. 

22IMG_9170


Vysypeme ich do maziara alebo ak mate do mlynceka na korenie a rozmixujeme na hrubsi prasok (alebo najemno, ako sa vam paci). Pomlete semienka dame do misky, pridame horcicny prasok, sol a premiesame. Pridame ocot, med a vodu a vymiesame na pozadovanu konzistenciu. 

Ak by sa vam horcica zdala husta, pridajte po troske vody a znova premiesajte. Ak by sa vam zdala riedka, zahustite ju horcicnym praskom.

Horcicu dame do sterilizovaneho pohara, dobre uzavrieme a skladujeme v chladnicke. Posledny poharik bol z vyssej davky a vydrzal mi v chladnicke asi pol roka, kym sa neminul celkom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára