Ked kura chcelo kravou byt...

Bourguignon som jedla jeden jediny raz, uvarene z jahnacieho masa a pravdepodobne s troskou indickeho smrncu v Mumbai. Bolo to vyborne! Vzdy, ked som to chcela uvarit doma, nieco zo surovin mi chybalo. Dnes som sa rozhodla, ze idem do toho, aj ked bude treba improvizovat. Takze tu je moje "Beef bourguignon", bez "beef" a rozmarinu; prisposobene tomu, co sa dalo zohnat u nas.



22IMG_9690



CO POTREBUJETE:

2 kuracie stehna spolu s chrbtovou castou
ghee
1 velka mrkva
1 stredne velka cervena cibula
3 struciky cesnaku
cerstve listky thajskej bazalky
mlete cierne korenie 
sol
180ml vino cervene
asi 350-400ml vyvaru
2 lyzice paradajkoveho pretlaku

na dokoncenie:
ghee
1 stredne velka cervena cibula
3 struciky cesnaku
200g sampinonov 
1 lyzica hladkej muky
cerstvy tymian



22IMG_9697



AKO POSTUPOVAT:

V hrnci zohrejeme 2 lyzice ghee. Pridema osusene kuracie maso (ktore sme naporcovali) a na stredne silnomo ohni opecieme z oboch stran. Vyberieme a odlozime bokom. V tom istom vypeku orestujeme ocistenu a na kolieska pokrajanu nrkvu, nadrobno nakrajanu cibulu.

Potom pridame opecene maso, podlejeme ho vinom, vyvarom, pridame pretlak, sol, mlete cierne korenie a listky bazalky. Tekutinu privedieme k varu, ohen zmiernime a varime pod pokrievkou 1 hodinu.

22IMG_9686


22IMG_9699


Po hodine si v druhej panvici zohrejeme ghee. Pridame nadrobno nakrajanu cibulu a restujeme domakka. Pridame na platky nakrajany cesnak a na strvtky nakrajane sampinony a na stredne silnom ohni opecieme. Zaprasime mukou a este chvilocku restujeme. Toto vylejeme do hrnca s masom, pridame tymian a premiesame. Varime dalsich 15 minut a je hotovo.

22IMG_9688


Vybornou prilohou je zemiakove pyre.


22IMG_9692



Inspiroval ma recept od Tomiho.

Komentáre

Zverejnenie komentára