Pecena makrela / Baked seer fish

Mam stastie, ze zijeme pri mori. Ryby sice nemavame kazdy den, ale ked mame, tak su vzdy cerstve a take masko z cerstvej rybky je velmi chutne a neporovnatelne s tymi mrazenymi. Cerstva, dobra ryba musi mat leskle oci...

11IMG_4758


... ruzove ziabre a ked do nej vtlacite prst, nesmie v nej zostat jamka, ale sa musi maso vratit naspat. No a samozrejme nesmie smrdiet.

11IMG_4755



11IMG_4771



CO POTREBUJETE:

makrela (seer fish) / seer fish
sol / salt
stavu z citrona / lemon juice
citron / lemon
cerstve listky thajskej bazalky / fresh thai basil leaves
olivovy olej / olive oil
cesnak / garlic


11IMG_4779



AKO POSTUPOVAT:

Na cistenie ryb vobec nie som odbornik. Takze som ju len vypitvala, snazila sa odrezat vsetky plutvy a poriadne poumyvala pod tecucou vodou. Na bruchu som ju rozrezala. Na kozi som urobila zarezy a rybu nasolila, aj vnutro. / Clean the fish. Make cuts on both sides of the fish. Sprinkle some salt over the fish.

11IMG_4760


Potom som ju pokvapkala citronovou stavou, aj vnutro. Dovnutra som dala tolko bazalky, co sa voslo, vlozila som par platkov citrona. / Drizzle some lemon juice over the fish. Fill the fish with as many basil leaves as you can push inside. Add lemon slices.

Do zarezov na kozi som strcila prekrojene cesnaky. / Put garlic slit in half into the cuts on sides.

11IMG_4766


Rybu som ulozila na pekac potrety olivovym olejom. Aj rybku som pokvapkala olivovym olejom. / Place the fish on baking tray, drizzle some olive oil.

Ruru som vyhriala na 200st. a rybu som piekla 10 minut. Potom este chvilku nechala pod grilom. / Heat the oven to 200deg. and bake the fish for 10 minutes. Then switch to the grill just for few more minutes.

11IMG_4767


Ako prilohu si mozete zvolit roznu listovu zeleninu, paradajky, vas oblubeny salat s cerstvej zeleniny. / Serve with vegetable salad.

Komentáre

  1. Krááása...a mňam! Závidím tie čerstvé rybky... u nás riadne drahé a to sa ešte človek musí trepať na druhý koniec mesta kvôli rybe.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V meste mam tiez trh od ruky a ani tam nechodim, lebo to tam strasne smrdi a je tam spina. Tieto su od rybarov priamo z pobrezia, cistucke, cerstve :) Tiez sme po dlhej dobe mali rybku, aj ked sme pri mori :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára