Balkonova zahradka 2.

Pred viac ako rokom som zacala experimentovat a skusat pestovat vselico na balkone. Boli to take zaciatky, ked mi vacsinou nic nevyklicilo a ak aj vyklicilo, coskoro bolo po rastlinke. Zistila som, ze najlepsie sa na mojom balkone dari paprike, chillinkam, thajskej bazalke a paradajkam. A tak som sa sustredila hlavne na ne. Podarilo sa mi nakoniec zdolat boj aj s koriandrovymi semienkami, ktore len potrebovali lahsiu podu. Rovnako so senovkou greckou a momentalne sa silno snazim vypestovat muskat zo semienka. Zatial neuspesne. A tu je niekolko obrazkov toho, co som vypestovala doteraz. Nie je to ziadna obrovska uroda, ale robi mi to radost :)

balkon
V pozadi mi rastie kari stromcek.

balkon2

balkon3

bugenvillea
Bugenvillea.

kvety

zinnia

petunka1

bazalka
Thajsku bazalku sa mi podarilo rozmnozit so semienok, ktore som vytriasla zo zosusenych kvetov. Rovnako to funguje aj s klasickou a s tulsi.

cherry rajcinky1

cherry3

cherry rajcinky2

chilli3

chilli1

chilli2

koriander

methi1
Methi.

methi2
Methi.

paprika1

paprika3

paprika4

A okrem rastliniek som mala na balkone aj jednu navstevnicku. Dodnes neviem kadial sa tam vysplhala a preco tam stravila dva dni. Mala som pocit, ze nevie zliezt. Vzdy ked to skusila, akoby sa jej to smykalo a rychlo sa splhala naspat. Nakoniec som jej dala ovocie a vodu, najedla sa a o pol hodinu, ked som ju bola skontrolovat bola prec.. asi nas bol navstivit Hanuman.

opica1

opica2

opica3

A na zaver len tolko, ze nepouzivam ziadne chemicke hnojiva. Ak sa objavi nejaky skodca na listoch, zarobim liter vody s lyzicou saponatu na riad a postihnute listky denne zlahka potriem. Funguje to vyborne. Ako hnojivo pouzivam prirodny kravinec zamiesany s hlinou (nie prilis vela kravincu, aby som "nespalila" korienky), susene vajickove skrupiny rozmixovane na prasok, susene bananove supy. A to je vsetko. Drzte palce, nech sa mi podari vypestovat ten muskat!

Komentáre

  1. No ved krasne ti to ide, Miska. :) Normalne zacinas mat, ako hovoria tuna vo Francuzsku "zelenu ruku". Tie koriandrove semienka su tazke vypestovat, skusala som aj ja na mojej balkonovej zahradke, len v lete...a nic. A ten saponat vyskusam, prave mi napadla nejaka plesen alebo sampion moju cerstvo kupenu salviu. Tak drzim palce nech sa rastlinkam dari. Ze vraj sa s nimi treba rozpravat a ony potom lepsie rastu. V obyvacke mame taky veliku izbovu rastlinu, je to nejaka liana, tak sme ju pokrstili na Adelu (ako z toho filmu "Adela jeste nevecerela") a aj sa jej prihovorim a rastie ako diva...Tak sa maj krasne a na coskoro, Karin

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prihovaram sa im vzdy ked varim, lebo tam mam kuchynske okno na ten balkon, pri ktorom stojim cele doobedie :) No tento rok som sa presvedcila, ze v lete sa jednoducho neda nic vypestovat, takze to buduce necham hlinu odpocivat. Drzim palce, aby sa ti podarilo vyliecit salviu.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára