nedeľa, 21. júna 2015

Paradajkovo - cesnakovy dal

Paradajkovo - cesnakovy dal



CO POTREBUJETE:
100ml Toor dal
50ml moong dal
voda
1/3 lyzicky kurkumy
sol

Tadka:
ghee
3 struciky cesnaku
2 vacsie paradajky
1/2 lyzicky horcicneho semienka
1-2 zelene chilli papricky
niekolko kari listkov


Paradajkovo - cesnakovy dal


AKO POSTUPOVAT:

Toor dal aj moong dal preplachneme vodou, dame do hrnca, zalejeme vodou, aby bola hladina asi 5cm nad dalom, pridame kurkumu, sol a uvarime domakka - rozvarime. Ak by sa voda vyvarila, pridame po troche vriacu vodu. Vysledny dal je kremovy.

V druhom hrnci si pripravime tadka. Zohrejeme ghee, pridame horcicne semienko, chilli papricky a kari listky a nechame ich prasknut. Potom pridame nadrobno nakrajany cesnak a nadrobno nakrajane paradajky. Na miernejsom ohni restujeme, kym paradajky celkom nezmaknu. Do tadka vylejeme uvarene strukoviny, premiesame, prejdeme varom a odstavime z ohna.

Paradajkovo - cesnakovy dal


Dal mozeme podavat s dusenou ryzou alebo chapati, ale ja tento dal mam najradsej miesto polievky. Nalozim si do misky, pridam trocha ghee, premiesam. Dobru chut!

2 komentáre:

  1. Miska,citala som,ze kurkuma je lieciva,ale organizmus ju spravne vyuzije len vtedy,ked pridame cierne korenie.Aky mas na to nazor ty?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie som v tomto smere odbornik a nedovolim si oponovat. Ale kurkuma ma dezinfekcne ucinky a je velmi dobra na travenie. Inak by som musela vsade davat cierne korenie, lebo kurkumu pouzivam takmer vsade :)

      Odstrániť